Zoek MDM

Bulletin

Verlies van motorvermogen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9872 door handmatig-mechanisch
Verlies van motorvermogen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal! Ik heb een 1,3-liter Fiat Siena uit 1998.
Ik ga twee problemen voorleggen die mogelijk met elkaar te maken hebben.
Het eerste is dat er onlangs een storing is opgetreden, waardoor de motor vermogen verloor en afsloeg. Bij het herstarten bleef de motor nauwelijks branden. Maar na een half uur, toen ik probeerde te starten, deed hij dat zonder problemen en liep hij prima. De injectoren zijn een maand geleden onderhouden en het brandstoffilter is een maand geleden vervangen. De druk van de brandstofpomp is gecontroleerd en die is normaal. Er is een scanner op de computer gebruikt en alle sensoren waren normaal. Misschien is alles in orde, aangezien de storing sporadisch is voorgekomen.

Het tweede probleem deed zich direct na de servicebeurt vanochtend voor. Na een korte warming-up startte de auto. Enkele minuten later maakt de motor een licht ploffend geluid en stoot wat blauwe rook uit de uitlaat, gevolgd door vermogensverlies en blijft de motor nauwelijks branden. Het testen van de bougiekabels onthult twee zuigers die niet werken, en ik vermoed dat er problemen zijn met de kleppen of de afdichtingen die olie uit de ontstekingskamer houden. Ik zou graag de mening van een monteur over deze symptomen willen weten, of mijn aanname over de recente storing klopt en, zo ja, wat de mogelijke oorzaken van het probleem zijn wanneer de kleppen kapot gaan.

Let op: deze recente storing is de tweede keer in zes maanden tijd dat dit gebeurt.

Ik stel uw advies op prijs!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9876 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Verlies van motorvermogen
eblancoeb geven de twee cilinders die kapot zijn vonk? Als u ze loskoppelt en uw voertuig met twee cilinders werkt, kan het niet blijven draaien en om dezelfde reden zal het vermogen afnemen, bijna tot het punt waarop het helemaal niet meer werkt. Als u nu de compressie van de cilinders meet, kunt u vaststellen of er een compressieprobleem in de cilinders is, aangezien het verlies hiervan cilinderstoringen veroorzaakt. Klepstoringen zijn nu niet zo merkbaar, dat wil zeggen dat de auto kapotgaat maar zonder grote problemen rijdt, tenzij ze verbogen zijn en dit gebeurt alleen als de tanden van de distributieriem springen, maar u zult het merken als dit gebeurt, omdat het voertuig een vreselijk geluid maakt. Ik denk dat uw probleem kan worden veroorzaakt door de disselbobine die deze auto's hebben. De twee cilinders die kapot zijn, zijn de cilinders die samenwerken, dat wil zeggen 1 en 4, of 2 en 3? Controleer eerst de vonk in deze als deze goed is en de bougies ook, controleer de compressie laat het ons weten en laat het ons weten met dit resultaat en we zullen u blijven helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9880 door handmatig-mechanisch
Bedankt, vriend. Klopt, cilinders 2 en 3 lijken niet te werken. Ik kon met moeite ongeveer 1 km rijden. De test die ik uitvoerde om te bepalen welke cilinders niet werkten, was het loskoppelen van de bougiekabel. Als je die dicht bij de bougie laat, hoor je de elektrische vonken. Ik weet niet of deze stroomsterkte voldoende is om de bougie een vonk in de cilinder te laten genereren. Ik heb de test ook uitgevoerd met de kabel losgekoppeld van de betreffende injector, wat hetzelfde resultaat opleverde: geen veranderingen in de motorprestaties.

Ongeveer 3 maanden geleden is er een algemene motorrevisie uitgevoerd, waarbij de zuigercompressie in de werkplaats is gemeten en die bleek goed te zijn. Ik zou deze test opnieuw moeten uitvoeren voor deze storing en controleren wat u aanbeveelt. Vandaag om 12.00 uur (Venezuela-tijd) zal een lokale monteur me helpen met deze test.

Wat betreft de overslaande tanden van de distributieriem, ik vermoed dat dit is gebeurd toen het brandstofinjectiesysteem faalde en de motor schokte alsof hij om gas vroeg terwijl hij vermogen verloor. Is dit mogelijk?

Bedankt voor je hulp!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9886 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Ik heb de voorgestelde tests al uitgevoerd. De bobines en bougies bleken inderdaad in orde, aangezien ze met de werkende zuigers zijn verwisseld.

Dezelfde methode werd toegepast op de injectoren. Het is nodig om de kamer te verlagen om de exacte schade aan de kleppen en pakkingen te bepalen. De lokale monteur verzekert dat de hoofdoorzaak van dit probleem de oververhitting van de motor is.

Zodra de kamer is blootgelegd, kan worden vastgesteld of er reparaties nodig zijn of dat het gewoon een kwestie is van verlopen pakkingen of keeringen.

Als iemand andere meningen of suggesties heeft, stel ik die zeer op prijs.

Ik houd u op de hoogte van mijn zaak.

Bedankt en met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9895 door handmatig-mechanisch
Hoi ablancoeb, zorg ervoor dat het niet de bobine is. Eén vraag:
is de bobine het model met twee primaire spoelen? De storing kan worden veroorzaakt doordat één ervan kapot gaat, terwijl twee cilinders (1-4) prima werken en twee andere (zoals in jouw geval, 2-3) kapot zijn.
Over het algemeen zijn storingen in de bobine permanent of ontstaan ze wanneer de temperatuur van de bobine stijgt.
Als je een kleine explosie hebt, kan dit te wijten zijn aan een misfire (vonk), wat ook aan de bobine kan liggen.
Als je de mogelijkheid hebt om een bobine zoals die van hen te lenen, probeer het dan eens, want dit zijn veelvoorkomende storingen bij dit soort motoren. Het overkwam mij in een 1.6 Corsa, en ik heb nog een paar andere gevallen om over te praten. Met vriendelijke
groet, en laat me de resultaten weten.