Zoek MDM

Bulletin

Elektrisch probleem in een Opel Zafira

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #956 door handmatig-mechanisch
Elektrisch probleem in een Opel Zafira Gepubliceerd door manual-mecanica
:cry:
Hallo, dit is mijn eerste keer op het forum en ik hoop dat het niet de laatste keer is.
Ik heb een klein probleempje, dat ik ernstig vind, namelijk het volgende:
Mijn auto is een Opel Zafira 2.0 dti Club en ik ben op zoek naar het werkplaatshandboek voor deze auto. Aangezien de achteruitrijlichten niet branden, heb ik met een multimeter gecontroleerd of er stroom naar de stopcontacten loopt, maar dat is er niet. Ik denk dus dat het van de klep komt die in de versnellingsbak zit, maar die kan ik niet zien. Ik heb alleen de behuizing van de versnellingspook gedemonteerd en ik kan hem niet zien. Kunt u mij vertellen waar die zit zodat ik hem kan vervangen en waar ik dit handboek kan downloaden?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #991 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Elektrisch probleem in een Opel Zafira
Je hebt de handleiding hiervoor niet nodig, ik leg het je meteen uit:

de klep die kapotgaat, bevindt zich in de versnellingsbak van de Zafira, niet in het passagierscompartiment. Je moet hem aan de linkerkant van de auto zoeken, net voor de pedalen, zeg maar. Boven op de versnellingsbak vind je een vierkant kastje waar de hendelverbinding doorheen loopt, en daarnaast zit wat je zoekt.
Je herkent hem aan twee kabels met een connector, en als je die met het contact aan op elkaar aansluit, zie je hoe de achteruitrijlichten gaan branden.

P.S. Verwar hem niet met een kleine ronde zwarte cilinder met drie kabels (zwart, blauw en zwart-rood), want dat is de kilometerteller en die heeft er niets mee te maken.

P.S. 2. Ik heb bij Opel gewerkt, dus ik vertrouw erop dat wat ik heb uitgelegd nuttig zal zijn, oké?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #992 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Elektrisch probleem in een Opel Zafira
Nog iets wat ik vergat:

dit wordt gevraagd in de sectie "MECHANISCHE PROBLEMEN".
Omdat ze ons hier echt gaan irriteren door erover te praten!! Oké.

Groeten en ik hoop dat je het probleem makkelijk kunt vinden.