Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET VERTRAAGDE PEUGEOT 306

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #9302 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PEUGEOT 306 STATIONAIR PROBLEEM
Als je de IAC-klep al hebt uitgesloten, controleer dan of alle cilinders vonken en een goede brandstofinjectie hebben en kijk of het stationair toerental verbetert. Het laatste wat je zou kunnen doen, hoewel niet sterk aanbevolen, is de stationairschroef iets hoger afstellen; het is niet aan te raden, maar het kan wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #9304 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PEUGEOT 306 STATIONAIR PROBLEEM
Ik heb ontdekt wat er aan de hand was. Mijn auto had een LPG-systeem, maar de diffusers op het inlaatspruitstuk zaten los, waardoor er lucht naar binnen kwam en het brandstofmengsel te arm werd.
Heel erg bedankt voor alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31831 door handmatig-mechanisch
Eindelijk heb ik het probleem met het stationair toerental van mijn Peugeot opgelost; het was heel eenvoudig. Door de IAC-klep te resetten werkt alles weer normaal... maar om dit te doen, moet je de accu loskoppelen en een paar minuten losgekoppeld laten. Koppel hem los van de minpool; ik deed het altijd van de pluspool, en daarom werkte het stationair toerental niet goed. Je kunt hem dus niet resetten via de pluspool. Gelukkig heb ik het probleem gevonden... Ik heb al 20 auto's gehad, en geen enkele heeft me zoveel problemen gegeven als deze.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31890 door handmatig-mechanisch
CONTROLEER HET GASKLEPHUIS (DE KLEP). ALS DEZE VERVUILD IS, KAN DIT OOK PROBLEMEN MET HET STATIONAIR TOEREN