Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET VERTRAAGDE PEUGEOT 306

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #9280 door handmatig-mechanisch
PEUGEOT 306 STATIONAIR PROBLEEM Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal:
Ik heb een Peugeot 306 uit 1999. Hij heeft problemen met stationair draaien; soms loopt hij prima, en andere keren slaat hij af en blijft hij hangen. Ik ben ermee naar de Peugeot-dealer geweest en die zei dat alles in orde was, maar het probleem blijft. Ik hoop dat iemand die hetzelfde probleem heeft gehad mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #9281 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PEUGEOT 306 STATIONAIR PROBLEEM
Hoi, controleer of de temperatuursensor en de voertuigsnelheidssensor goed werken. Controleer ook alle vacuümslangen. Succes en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #9290 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PEUGEOT 306 STATIONAIR PROBLEEM
Hoe kan het vastlopen? Het stationair toerental wordt geregeld door de IAC-klep met behulp van signalen van de krukaspositiesensor en de temperatuursensor. Controleer deze klep; diagnoseapparaten detecteren deze meestal niet omdat de IAC-klep een actuator is en geen sensor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #9295 door handmatig-mechanisch
Bedoel je de stationairregelklep? Deze klep werkt; als ik hem loskoppel
, begint het stationair toerental te haperen. En is de krukaspositiesensor die op het vliegwiel?
Ik denk dat er ook een sensor op het inlaatspruitstuk zit; ik weet niet of die werkt.
Bedankt voor de informatie. Het probleem is dat ik de handleiding voor dit model niet meer kan vinden, omdat ze die niet meer maken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #9298 door handmatig-mechanisch
Halaurin, probeer deze pagina eens: Librotaller.net. Ik denk dat je het daar wel vindt. Je moet je wel registreren, maar dat is makkelijk en gratis. Groeten.