Hoi,
ik heb het bericht net gelezen en ik herken het helemaal. Ik heb een Corsa 1.7 diesel uit 1998 en precies hetzelfde is mij overkomen als bij jou.
Ik heb de meter en het filter vervangen, de stationairloopdruk gemeten en uiteindelijk een aanbevolen monteur geraadpleegd.
Vandaag heb ik hem nog gesproken, en zodra ik hem de symptomen en de auto in kwestie had verteld, zonder blikken of blozen, nadat ik de motor had bekeken, vertelde hij me dat het probleem de oliepomp was.
Hij vertelde me ook dat het Isuzu-motormodel in de Corsa problemen met de oliepomp had en dat het repareren ervan, vanwege de positie, erg moeilijk is.
Dat scheelt duizend euro. Hij vertelde me ook dat het bij een laag oliepeil 5-plus is. Ik weet het even niet meer, maar de auto zou dan beter lopen. Natuurlijk moet je de motor eerst schoonmaken met een reinigingsvloeistof voor dit soort gevallen, die blijkbaar te koop is bij auto-onderdelenwinkels, of zo neem ik aan, misschien ook bij tankstations.
Ik ga het morgen zelf doen, eens kijken wat het resultaat is.
Wat een teleurstelling! Ik ga echt geen duizend euro of zo betalen voor de schade, dat is zeker. Laten we eens kijken hoe lang het duurt voordat hij barst. Haha.