Zoek MDM

Bulletin

ISuzu Rodeo oliepomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9220 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ISuzu Rodeo oliepomp
Als u mij het exacte motortype vertelt, kan ik proberen u meer details over het onderwerp te geven.
Heeft u geprobeerd een meter te installeren om de werkelijke druk in het circuit te meten?
Als u zegt dat u een complete motorwissel hebt uitgevoerd, begrijp ik dat u doelt op een motorreparatie (cilinders, zuigers, krukasbussen, enz.).
Ik neem aan dat u hiervoor de motor hebt verwijderd. Ik zou controleren of de connectoren van de drukschakelaar correct zijn aangesloten, aangezien ze soms lijken op die van andere nabijgelegen connectoren en een foutje gemakkelijk gemaakt kan worden. En ik zou de druk controleren met een externe meter om elektrische storingen uit te sluiten. Als de druk niet stijgt met de meter, moet u de pomp en het overdrukventiel voor het circuit controleren (waarvoor u geen andere keuze hebt dan het motorcarter te verwijderen), wat een helse klus is met de motor nog in de auto.

O ja, nog iets, bij sommige van die modellen, niet per se die van jou, brak de zuignap van het carter (de buis die uit de pomp komt en eruitziet als een paddenstoel) en bij accelereren ging de druk verloren. Controleer dat ook even.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9221 door handmatig-mechanisch
Beste vriend, ik heb al deze cilinders, zuigers en krukaslagers laten vervangen. Ze hebben de auto bij me afgeleverd en alles was perfect. Het duurde zes maanden, en toen begon het lampje te haperen. Een elektromonteur heeft het gecontroleerd en alles was in orde. Het probleem is niet elektronisch. Er is een meter geïnstalleerd en die geeft een goede druk aan tijdens het starten, maar drie minuten later daalt de druk ver onder het vereiste niveau. Mijn zorg is dat deze pomp pas zes maanden oud is. Dank je wel, mijn vriend, voor al je bereidheid om te helpen. We blijven leren. Super dankbaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9230 door handmatig-mechanisch
Kijk, het is misschien een domme vraag, maar heb je het oliepeil en de nominale waarde gecontroleerd? Zo ja, dan heb je geen andere keus dan de oliepomp te demonteren en te vervangen, tenzij de zuignap verstopt zit. In ieder geval zul je hem uit elkaar moeten halen om te controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9233 door handmatig-mechanisch
Ja, ik ga de auto naar een monteur brengen om de pomp te laten vervangen. De olie die ik de laatste tijd gebruik, vanwege de leeftijd van de auto, is 20W-50. Met vriendelijke groet, en ik ben erg blij met alle hulp. Edwin

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25632 door handmatig-mechanisch
Hoi,

ik heb het bericht net gelezen en ik herken het helemaal. Ik heb een Corsa 1.7 diesel uit 1998 en precies hetzelfde is mij overkomen als bij jou.
Ik heb de meter en het filter vervangen, de stationairloopdruk gemeten en uiteindelijk een aanbevolen monteur geraadpleegd.

Vandaag heb ik hem nog gesproken, en zodra ik hem de symptomen en de auto in kwestie had verteld, zonder blikken of blozen, nadat ik de motor had bekeken, vertelde hij me dat het probleem de oliepomp was.

Hij vertelde me ook dat het Isuzu-motormodel in de Corsa problemen met de oliepomp had en dat het repareren ervan, vanwege de positie, erg moeilijk is.

Dat scheelt duizend euro. Hij vertelde me ook dat het bij een laag oliepeil 5-plus is. Ik weet het even niet meer, maar de auto zou dan beter lopen. Natuurlijk moet je de motor eerst schoonmaken met een reinigingsvloeistof voor dit soort gevallen, die blijkbaar te koop is bij auto-onderdelenwinkels, of zo neem ik aan, misschien ook bij tankstations.

Ik ga het morgen zelf doen, eens kijken wat het resultaat is.

Wat een teleurstelling! Ik ga echt geen duizend euro of zo betalen voor de schade, dat is zeker. Laten we eens kijken hoe lang het duurt voordat hij barst. Haha.