Zoek MDM

Bulletin

probleem met de Seat Cordoba uit 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #918 door handmatig-mechanisch
Seat Cordoba uit 1998 .
Oké, ik zal je mijn grote probleem vertellen. Ik had een auto die heel heet werd. Ik opende de expansiefles en die was droog. Minder dan een week geleden heb ik er water in gedaan. Ik heb hem bijgevuld om te kijken of ik het ergens kon bewaren, maar er gebeurde niets. Toen de auto was afgekoeld, deed hij het weer prima. Maar een week of zo later gebeurde het weer. Hij werd heel heet. Ik heb hem uitgezet en toen hij was afgekoeld, was er weer geen water. Een vriend van mij, een monteur, heeft er snel naar gekeken en hij zegt dat de waterpomp kapot is en dat ik de pomp moet vervangen. En vanwege de pomp ook de distributieriem, want die is slap geworden, en de riem van de elementen (dynamo en andere). Ik luister naar hem, want hij gaat het voor me vervangen, maar ik wilde graag jouw mening weten en ook of je me de prijs van de pomp en de riemen kunt vertellen. Dat geeft me een idee van de kosten. Groeten en bedankt

P.D: Hij vertelde me dat een reserveonderdeel ongeveer 150 euro kost. maar dat hij mij zou bellen als hij overleg pleegde.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #970 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 98 Seat Cordoba probleem
Luister eens naar hem, hij heeft gelijk, en ik ben ook monteur, en het lijkt erop dat het de waterpomp zou kunnen zijn.

Wees blij dat je de cilinderkop niet hebt laten afbranden door oververhitting. De volgende keer dat zoiets gebeurt, zolang hij maar de eerste keer opwarmt, want het water in het expansievat lekt nergens, tenzij je een ernstig probleem hebt.

Dus als je ziet dat het reservoir meteen leeg is = groot probleem. Stop, laat hem afkoelen en ga dan meteen naar de garage, anders kom je in nog grotere problemen.

Hoe dan ook, er moet in de loop van de tijd beetje bij beetje water gelekt zijn. Want dit soort dingen "waarschuwt je", en zoals ik kan zien, verdwijnt het water niet zomaar. Ook aan de rechterkant van de motor, onder en vlakbij de rechterwielaandrijving, zie je rozerode of groene sporen van opgedroogde antivries omdat het daar gelekt heeft, en dat is waar de pomp zit.

Proost, en nodig je vriend uit voor het avondeten...XD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #985 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 98 Seat Cordoba probleem
Bedankt. Hij heeft net mijn waterpomp vervangen, en de bladen waren kapot. Ze waren van plastic en braken af. Hij heeft er een met metalen bladen gemonteerd, en dat kostte me 200 euro voor de twee complete riemen, de pomp en de thermostaat. Met vriendelijke groet en bedankt.