Zoek MDM

Bulletin

problemen met de Daewoo Lanos uit 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9101 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Daewoo Lanos uit 1999
Hallo, ik heb voor Daewoo gewerkt. Kijk, je moet controleren of de brandstofdruk de injectoren bereikt (naar de inlaatleiding naar het brandstoffilter) en of er vonk in de bougies zit. Die auto's vallen uit door de nokkenassen, omdat ze slijten en compressie verliezen in cilinder 4. Je zou ook een probleem met de startonderbreker kunnen hebben. Kijk hiervoor naar de led op het dashboard; die zou moeten uitgaan wanneer je de motor start. Nou, die controles. Kijk ook of dat model de regeleenheid onder de passagiersstoel heeft, want de connectoren hebben de neiging te roesten. Nou, groeten en reageer als je iets weet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #9450 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Daewoo Lanos uit 1999
Betis, ik heb een Daewoo Lanos uit 2001 met een motor van 65 pk. Twee weken geleden bracht ik hem naar Chevrolet om de airbag te laten uitlezen en toen begon de ontsteking te haperen. Hij start wanneer hij wil en hangt af van de wind... De volgende dag ging ik terug naar Chevrolet, want toen ik hem ophaalde bij de garage voor de airbag, gaven ze hem terug met draaiende motor. Maar zodra ik daar weg was en bij de eerste stop begon hij weer die storing te geven die tot op de dag van vandaag aanhoudt. De volgende dag ging ik terug naar Chevrolet,:boos: maar de jongens lieten er geen gras over groeien en vertelden me dat ze niets aan de startonderbreker hadden gedaan... Kortom, ze willen me meer dan € 400 in rekening brengen voor de reparatie en wat ik wil is hem verkopen. Ik heb een koper voor € 1.500, dus ik ben niet bereid om dat geld neer te leggen, omdat ik hem niet heb en ik het niet kan rechtvaardigen voor die auto gezien de verkoopwaarde.
Ik begrijp hier niets van, maar is er een zelfgemaakte manier om de startonderbreker te repareren of uit te schakelen? Of vertel me waar dat onderdeel zit, zodat ik kan zien of het is waar je het over hebt: de roestige connectoren. Anders loopt hij, als hij eenmaal start, als een zonnetje. Het is een goede auto, maar iedereen die hem komt bekijken en testen, rent doodsbang weg vanwege het probleem met het niet starten!:woohoo: Help! Bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16807 door handmatig-mechanisch
Ik heb hetzelfde probleem, ze hebben de koppeling vervangen en nu werkt het wel als ik dat wil.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39500 door handmatig-mechanisch
Hier heb ik een Lanos die geen vonk geeft, ik heb alle bedrading gecontroleerd en niets, ik heb de module erin gezet en niets, ik heb de bobine vervangen en niets

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39516 door handmatig-mechanisch
En heb je de stuursensor gecontroleerd?