Zoek MDM

Bulletin

problemen met de Daewoo Lanos uit 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8900 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Daewoo Lanos uit 1999. Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik vertel jullie over mijn probleem voor het geval iemand me kan helpen. Tijdens het rijden viel de auto uit totdat ik hem thuis had gekregen en geparkeerd, maar hij wilde niet starten. Ik ontdekte dat het relais van de brandstofpomp niet goed werkte. Nadat ik dat had gerepareerd, startte hij weer, maar dat duurde niet lang; hij startte niet meer. Er komt wel stroom naar de pomp, maar de bougies lijken niet genoeg stroom te krijgen. De bougies zijn nieuw en ik heb de cilinders gecontroleerd. Het is een complete chaos en noch ik, noch de monteur weten waar te beginnen. Ik hoop op hulp. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8903 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Daewoo Lanos uit 1999
Er is een condensator kapot of er is ergens een groot stroomverlies door wrijving.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8911 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Daewoo Lanos uit 1999
Controleer eerst waarom hij niet start. Als er geen vonk of brandstof is, koppel dan een bougiekabel los en start de auto. Als de vonk niet wegvalt, zit het probleem in de brandstof. Het kan zijn dat de pomp wel stroom krijgt, maar niet in goede staat is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #9001 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil je graag helpen. Wat voor motor heeft hij? Is het een 1.3 of 1.5 A13SMS-motor, of welke? Ik heb niet veel ervaring met deze auto's, maar ik ben momenteel bezig met een 1.3 Lanos uit 2000, die start wanneer hij wil. Nadat ik alles heb gecontroleerd: brandstofdruk en -stroom, brandstoffilter, motorafstelling, compressie, inspuittiming, gassen, enz., merk ik dat de ECU of regeleenheid de secundaire ontsteking afsnijdt of onjuiste waarden geeft. Ik ga de ECU opsturen om te laten controleren en repareren.
Een nieuwe is erg duur.
De koppeling van de auto was ongeveer een maand geleden vervangen en die was perfect, maar van de ene op de andere dag is dit probleem ontstaan. Ik laat je weten wat er gebeurt, maar controleer in ieder geval alles voordat je een definitieve diagnose stelt.
Groeten uit Tenerife.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9096 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de reacties. Het lijkt een defecte bobine te zijn, maar de motorregeleenheid is kapot, die moet ik ook repareren.