Zoek MDM

Bulletin

problemen met Mazda pick-up truck

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8855 door handmatig-mechanisch
:S Hallo,
ik heb een vraag, ik hoop dat u me kunt helpen. Ik heb een probleem met een Mazda B2600i pick-uptruck uit 1999. Het probleem is dat het toerental oncontroleerbaar is,
het schommelt constant. Als je hem start, start hij normaal, prima, maar zodra hij warm wordt, beginnen de problemen.
Op de snelweg rijdt hij geweldig
, hij heeft veel vermogen en reageert snel. Maar als je hem optrekt tot ongeveer 2500 toeren per minuut, blijft hij daar, en als je hem in neutraal zet, raakt de motor weer oncontroleerbaar, en gaat hij van 2500 naar 1000 toeren per minuut. Ik hoop dat u me kunt helpen. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8873 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met Mazda-pick-up
Hallo, heb je de IAC al gecontroleerd? De TP raakt vaak verstopt, en de IAC en TP hebben ook deze storing omdat ze buiten de waarden vallen. Probeer de flashtest. Die kan je vertellen welk onderdeel niet goed werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8907 door handmatig-mechanisch
Je hebt de accu losgekoppeld, toch? Nou, dit is een probleem bij bijna alle Mazda's. Je kunt het zo laten en wachten tot het zichzelf aanpast, of je kunt het in een scanner leggen, hoe je maar wilt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25786 door handmatig-mechanisch
:) Ik heb er ook zo een en ik had dat probleem ook, en ik heb het al als volgt opgelost:
in het bovenste deel van het gasklephuis zit een module met een klein slangetje waar water in komt, verwijder die module van het gasklephuis zelf, wanneer je hem loslaat, maak hem dan halverwege los, en op de verbinding van die twee stukken zit een pakking die je moet vervangen en dat is waar de lucht in komt; als het niet werkt, verwijder dan het gasklephuis van het inlaatspruitstuk en kijk in het gasklephuis, als er olie in zit, is dat omdat je motor aan reparatie toe is, maak die olieput schoon en je zult zien dat het stationair draaien verbetert, totdat hij weer vies wordt door olie en het probleem terugkeert