Zoek MDM

Bulletin

FORD EXPLORER ONTSTEKINGSFOUT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8696 door handmatig-mechanisch
FORD EXPLORER ONTSTEKINGSFOUT Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik heb hulp nodig, als iemand me kan helpen. Ik heb een Ford Explorer V6 benzinemotor uit '95.
Het probleem is dat ik geen stroom krijg naar de bougiekabels op de middelste cilinders. Ik heb de bobine vervangen, een andere module geprobeerd, maar er kwam niets. Er is heel weinig vonk, echt heel weinig vonk, en ik rijd op vier cilinders. Ik hoop op een reactie. Knuffels, Julio.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8702 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD EXPLORER ONTSTEKINGSFOUT
Wat je zegt is vreemd. Heb je een lage stroomsterkte in de kabels of in de spoel? Probeer de kabels te vervangen. Ze zijn mogelijk defect, omdat ze heel dicht langs de uitlaten lopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8707 door handmatig-mechanisch
Ik heb ze vervangen, ook de bobine. Er komt GEEN STROOM uit de bobine naar de twee kabels die samenwerken. Ik weet niet of je weet dat de bobine 3 aansluitingen heeft. Elke aansluiting regelt de stroom voor elk paar cilinders. Die krijgen nauwelijks hoogspanning naar de bougies, zo erg zelfs dat ze niet werken en hij draait op 4 cilinders.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8717 door handmatig-mechanisch
Je hebt toch een computergestuurd injectiesysteem? Of zit er een verdeler in? Want dat model uit dat jaar heeft twee versies. Als het computergestuurd is, moeten die drie kabels waar je het over hebt, ofwel van de opneemmagneet ofwel van de flowmeter komen. Volg de kabels. Op een gegeven moment moeten ze een valse aarding vormen of ergens doorgesneden zijn. Wat je hebt is puur elektrisch. Je moet onderzoeken waar ze vandaan komen en of ze niet ergens doorgesneden of gestript zijn. Ik denk niet dat het een sensor is, aangezien de terugslagklep niet aangaat, toch?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8743 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Ik zeg je dat het multipoint-injectie is, het probleem moet zijn wat je zegt, het is waarschijnlijk een draad, het probleem is "WELKE". Ik heb de ECU naar een monteur gebracht en hij vertelde me dat het in orde is en dat de ECU niet de ontsteking aanstuurt, alleen de voorvervroeging. Geen van de controlelampjes brandt, er staat alleen HOGE SPANNING op twee bougiekabels die samenwerken, snap je wat ik bedoel? Ik heb het circuit waar de draden van de primaire bobine vandaan komen niet.
Er zit een module vooraan, naast de radiator, ik denk dat dat de spanningsverhoger of ontstekingsmodule is, maar het werkt omdat ik een andere heb geprobeerd en ik denk dat het daar niet aan kan liggen, omdat het voor alle cilinders hetzelfde is, tenminste, ik denk dat het zo is.
Als je de mogelijkheid hebt om een circuit te hebben of te weten hoe het werkt, zou ik het op prijs stellen als je het me laat weten. Een knuffel en nogmaals bedankt. JULIO
PS: Ik woon in Zuid-Argentinië en hier is er niets vergelijkbaars.