Zoek MDM

Bulletin

306 HDI start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8574 door handmatig-mechanisch
306 HDI start niet Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een 306 HDI uit 1999. Als de auto warm is, start hij normaal, maar als hij koud is soms niet bij de eerste poging. Je moet hem meerdere keren starten voordat de tankpomp geluid maakt en hij start. De ECU, het dubbele injectierelais, de pompmeter, de injectiehellingsensor, de hogedrukregelaar en de hogedrukpomp zijn gecontroleerd. Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een defecte verbinding tussen de bedrading van de motor en het interieur van het voertuig. Bij mij leverde de kabel die stroom levert van het dubbele injectierelais naar de pompmeter namelijk geen stroom. Een elektricien heeft een brug gemaakt van de uitgang van de zekeringkast (van de stroomkabel van de tankpomp) naar dezelfde kabel in het passagierscompartiment, maar zonder via het dubbele relais te gaan. Mijn vraag is of deze storing kan ontstaan ​​omdat de kabel vóór het dubbele relais is aangesloten en niet op de uitgang hiervan. Sorry voor het lange bericht, bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8576 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re:306 HDI WIL NIET STARTEN
Hallo, als je het relais hebt geactiveerd en je hebt het overbrugd, is het net zo eenvoudig als controleren of de pomp stroom krijgt wanneer hij niet werkt. Ik begrijp overigens niet waarom het relais is uitgeschakeld?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8577 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re:306 HDI WIL NIET STARTEN
Als hij niet start, is er geen stroomtoevoer naar de pompmeter en als hij wel start, valt de stroom binnen een paar seconden uit als hij niet start (zoals het hoort). In ieder geval is er nu een kabel aangesloten van de uitgang van het dubbele relais (degene die de pomp van stroom voorziet) naar de kabel die de kamer in gaat en de pomp van stroom voorziet, en ik hoop dat het werkt. De vraag was of iemand iets soortgelijks is overkomen, alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 13 uur geleden #27786 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: 306 HDI START NIET
Welke draden komen er de cabine binnen? Ik heb een soortgelijk probleem en ik word helemaal gek van het dubbele relais. Ik weet niet wat ik moet doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 10 uur geleden #27796 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: 306 HDI START NIET
Als de motor warm start, kunnen de injectoren het probleem zijn. Als de lagedrukpomp werkt en de olie de injectoren bereikt en de motor niet start, geef dan wat extra motorbekrachtiging om te kijken of het probleem blijft bestaan.