O, idioot, wie had je verteld dat het verversen van de olie zo'n gedoe zou zijn...
De derde pijp is hoogstwaarschijnlijk de carterontluchting van de motor, en omdat die te vol was, spoot hij letterlijk een "gekke stroom olie" eruit bij het kantelen van de motor.
De andere dop is de olieaftapplug van de motor, waardoor de versnellingsbak en koppeling zo moeilijk te schakelen zijn.
Hoe dan ook, ik ben monteur, maar voor auto's en machines voor openbare werken, maar voor motoren... je hebt me in mijn ondergoed betrapt.
Normaal gesproken wordt op de huidige dikke racefietsen de motorolie gedeeld met de versnellingsbak en de koppeling, dus ze hebben het voordeel dat ze alles kunnen vervangen en een oliefilter hebben voor de metaalsnippers van de versnellingsbak, wat hun levensduur aanzienlijk verlengt.
Maar zoals ik je al over motoren heb verteld... Nou ja, ik kan je niet vertellen waar in godsnaam de pluggen zitten om de versnellingsbak te vullen, af te tappen en waterpas te stellen. Motoren hebben meestal een plug met een kijkgat aan de zijkant, waardoor de olie, als je de motor rechtop zet (erop gaat zitten), tot de helft moet stromen.
Als er geen patrijspoort is, moet je de motor vullen tot hij uit de plug komt, met de motor rechtop, dus met jou erop en beide voeten op de grond.
Ik hoop dat ik je heb geholpen en ik hoop dat er niets met je is gebeurd, noch met de motor, noch met jou, dat is waar het om gaat, oké?
Met vriendelijke groet.