Zoek MDM

Bulletin

Ik heb bijna zelfmoord gepleegd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 10 maanden geleden #782 door handmatig-mechanisch
Ik heb mezelf bijna vermoord Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Ik heb een Honda 250 CB Fifty geërfd en probeerde de olie te verversen omdat die aangaf dat het oliepeil erg laag was. Terwijl ik probeerde de restolie uit de motor te verwijderen, verwijderde ik een kleine plug met een stalen ring, waaruit een klein straaltje kwam dat er niet uitzag als olie. Omdat ik aanvankelijk dacht dat het oude olie was en dat ik eigenlijk weinig had, heb ik Cepsa viertaktolie bijgevuld.

Het probleem is dat wanneer ik de motor start en ga testen, een groot deel van de olie die ik erin had gedaan via een derde slangetje lekt, vlak naast de vorige, waarvan ik geen idee heb wat het is. Ik stap er met mijn achterwiel op bij een rotonde en...

Wat heb ik nu echt gedaan? Wat moet ik doen? Vanaf dat moment merk ik dat de versnellingspook heel zwaar aanvoelt als ik hem in neutraal probeer te zetten terwijl de motor stilstaat. Waar zit die verdomde plug die de olie zou moeten aftappen? Waar is die verdomde dop die ik moet vullen met wat ik aanneem dat versnellingsbakolie is, waarvan ik vermoed dat ik het heb afgetapt in de veronderstelling dat het olie was? Wat moet ik doen om te voorkomen dat er olie uit het kleine buisje ernaast komt?

Ik waardeer je hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 8 maanden geleden #882 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Voor de volgende update
In de volgende update van de pagina zal ik de gebruikershandleiding voor uw motorfiets uploaden, waarin wordt uitgelegd hoe u de olieverversing op de juiste manier uitvoert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #972 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb mezelf bijna vermoord
O, idioot, wie had je verteld dat het verversen van de olie zo'n gedoe zou zijn...

De derde pijp is hoogstwaarschijnlijk de carterontluchting van de motor, en omdat die te vol was, spoot hij letterlijk een "gekke stroom olie" eruit bij het kantelen van de motor.

De andere dop is de olieaftapplug van de motor, waardoor de versnellingsbak en koppeling zo moeilijk te schakelen zijn.

Hoe dan ook, ik ben monteur, maar voor auto's en machines voor openbare werken, maar voor motoren... je hebt me in mijn ondergoed betrapt.

Normaal gesproken wordt op de huidige dikke racefietsen de motorolie gedeeld met de versnellingsbak en de koppeling, dus ze hebben het voordeel dat ze alles kunnen vervangen en een oliefilter hebben voor de metaalsnippers van de versnellingsbak, wat hun levensduur aanzienlijk verlengt.

Maar zoals ik je al over motoren heb verteld... Nou ja, ik kan je niet vertellen waar in godsnaam de pluggen zitten om de versnellingsbak te vullen, af te tappen en waterpas te stellen. Motoren hebben meestal een plug met een kijkgat aan de zijkant, waardoor de olie, als je de motor rechtop zet (erop gaat zitten), tot de helft moet stromen.

Als er geen patrijspoort is, moet je de motor vullen tot hij uit de plug komt, met de motor rechtop, dus met jou erop en beide voeten op de grond.

Ik hoop dat ik je heb geholpen en ik hoop dat er niets met je is gebeurd, noch met de motor, noch met jou, dat is waar het om gaat, oké?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1091 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb mezelf bijna vermoord
Wauw, goede megabit HAHAHAHA

ga fitipaldi van de oliën die we hebben hahahaha

Even een beetje serieus alsjeblieft, degenen onder ons die hierin werken kunnen lijden aan chronisch gelach van onuitputtelijke strengheid.

hahaha

PS bespaar wat en probeer de motor naar de garage te brengen om de oliën en dergelijke te laten controleren en als je er dan toch mee bezig bent, laat dan ook de remblokken controleren voor het geval je later een geluid hoort waarvan ik niet weet wat het is als ik rem hahahaha