Zoek MDM

Bulletin

STARTPROBLEEM BIJ DE FIESTA DIESEL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #7301 door handmatig-mechanisch
Startprobleem Fiesta Diesel. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo, ik heb een Ford Fiesta diesel uit 1995 en de laatste tijd start hij erg moeilijk als hij twee dagen geparkeerd staat. De accu is nieuw. Ik ben bang dat het aan de gloeibougies ligt en ik wil graag weten hoe ik die kan controleren. Moet ik ze eruit halen en één draad twee of drie seconden op de pluspool en de andere op de massa aansluiten om te kijken of ze warm worden, of moet ik een ampèremeter gebruiken?:blozen: Alvast bedankt, dit is een geweldig forum!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #7333 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: STARTPROBLEEM FIESTA DIESEL
Op beide manieren kun je het achterhalen. Met de tester moet je de continuïteit tussen de verwarmingselementen en de hoofdkabel controleren. Je kunt ook testen door een directe plusdraad aan te sluiten, zoals je al zei. Als het werkt, moet je de elektrische componenten controleren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #7342 door handmatig-mechanisch
Hallo, groeten. Je kunt het op twee manieren doen: verwijder ze en test ze één voor één. De punt moet roodgloeiend worden en als ze goed zijn, test dan met een multimeter of ze stroom krijgen. Als er nog steeds stroom is, stroomt de diesel mogelijk terug naar de tank en heeft de pomp moeite om het terug te pompen. Zoek dus naar het probleem. Sommige motoren hebben een pomp om de lucht te verwijderen met het filter eronder; dat is wat dit probleem veroorzaakt. Als die pomp defect is, start de motor moeilijk. Dit forum is alleen maar nuttig

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #7350 door handmatig-mechanisch
Hallo! Controleer eerst de timing van de twee distributieriemen... Een goede synchronisatie verbetert de koude start van dit type motor aanzienlijk! Installeer ook vier nieuwe bougies van het merk Kesser; die zijn erg goedkoop!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7429 door handmatig-mechanisch
Allereerst wil ik tatesosdelab, paisano94 en kikemec bedanken voor hun reacties.

Ik moet zeggen dat het probleem is verbeterd. Ik weet niet of dat komt doordat de temperatuur iets is gestegen of doordat ik het luchtfilter heb vervangen en zag dat er een klein scheurtje aan de zijkant zat, waardoor er meer lucht dan normaal naar binnen kon komen en de motor moeilijk startte. Degene die het filter heeft gemonteerd (niet ik) moet het er te hard in hebben gedrukt. Ik weet niet zeker of het aan het filter lag; ik zou graag jullie mening horen voordat ik de gloeibougies eruit haal en controleer.

Nogmaals bedankt.