Zoek MDM

Bulletin

FIESTA DIESEL STARTPROBLEEM

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7301 door handmatig-mechanisch
FIESTA DIESEL STARTPROBLEEM Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Fiesta uit 1995 met dieselmotor en als ik hem twee dagen stil laat staan, start hij de laatste tijd moeilijk. De accu is nieuw. Ik ben bang dat het de gloeibougies zijn en ik wil graag weten hoe ik die kan controleren. Moet ik ze verwijderen en één kabel op de pluspool en de andere op de massa aansluiten gedurende twee of drie seconden om te zien of ze heet worden, of moet ik een ampèremeter gebruiken?:blozen: Alvast bedankt. Goed forum.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7333 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FIESTA DIESEL STARTPROBLEEM
Je kunt op beide manieren achterhalen wat er aan de hand is. Met de tester moet je meten of er continuïteit is tussen de verwarmingselementen en de hoofdkabel. Je kunt testen door een directe positieve kabel aan te sluiten zoals je zegt. Als het apparaat start, moet je het elektrische gedeelte controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7342 door handmatig-mechanisch
Hallo, je kunt het op beide manieren doen: verwijder ze en test ze één voor één. De punt zou rood moeten worden. Als ze in orde zijn, test je met de tester of er stroom komt. Als de stroom nog steeds in orde is, kan het zijn dat de diesel terugstroomt naar de tank en de pomp moeite heeft om de stroom weer aan te trekken. Zoek dan naar de oorzaak. Er zijn er die een pomp hebben die de lucht met het filter eronder zuivert, wat dit probleem veroorzaakt. Als het defect is, start de motor moeilijk. Dit forum is alleen maar goed.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7350 door handmatig-mechanisch
Hallo! Controleer eerst de timing van de twee distributieriemen... door ze goed te synchroniseren, verbetert u de koude start van dit type motor twee keer zo goed! Begin met het monteren van vier nieuwe Kesser-bougies, die zijn erg goedkoop!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7429 door handmatig-mechanisch
Allereerst BEDANKT aan tatesosdelab, paisano 94 en kikemec voor hun antwoorden.

Ik moet zeggen dat het probleem is verbeterd. Ik weet niet of het komt doordat de temperatuur iets is gestegen of doordat ik het luchtfilter heb vervangen en zag dat er aan één kant een scheur zat waardoor er meer lucht dan normaal in kon komen en de motor slecht startte. Degene die het heeft geplaatst, en dat was ik niet, moet het met een kanon hebben gedaan. Ik weet niet zeker of het probleem bij het filter lag. Ik zou graag jullie mening horen voordat ik de kachels demonteer en controleer.

Nogmaals bedankt.