Zoek MDM

Bulletin

Af en toe niet starten van de Corsa uit 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6686 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Intermitterende startproblemen Corsa 2003
Hallo, controleer de massakabel die naar de motor en de carrosserie gaat, en controleer ook of de positieve kabel die naar de ezel gaat strak genoeg zit.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6751 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Intermitterende startproblemen Corsa 2003
Je probleem zit puur in de startmotor. Heb je, toen je die en alles controleerde, toevallig de koolborstels vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6811 door handmatig-mechanisch
Controleer elke tussenliggende connector, deze kan gesulfateerd zijn en de kabel die naar 58 gaat onderbreken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21027 door handmatig-mechanisch
Hallo, na vele pogingen om het probleem op te lossen, alle informatie van de vrienden die reageerden te hebben doorgenomen en te zien dat de storing aanhield, besloot ik de startmotor te verwijderen en te vervangen door een nieuwe. Het probleem was duidelijk bij de wortel opgelost en is sindsdien niet meer uitgevallen. De defecte startmotor had echter een storing die niet vaak voorkomt, laat me dit toelichten: een scheidingskraag die op de as aan de koolborstelzijde was gemonteerd, was versleten, waardoor de as de koolborstelhouder naderde, waardoor de lasnaden van de dunne platen sleten, met als gevolg isolatie van het anker of kortsluiting, wat uiteindelijk de oorzaak was van de storing die aanvoelde alsof de accu leeg was. Nou, het vervangen van de motor heeft het probleem opgelost.
Bedankt voor de informatie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21047 door handmatig-mechanisch
HALLO, KIJK, MIJ IS HETZELFDE OVERKOMEN MET EEN CORSA UIT 2003. DIT GEBEURDE NA HET VERVANGEN VAN DE CILINDERKOPPAKKING, WAARBIJ WE DE CILINDERKOP REINIGEN EN DE MOTOR DAAROM MEER COMPRESSIE HAD. DAAROM WERKTE DE STARTMOTOR NIET GOED BIJ NORMALE TEMPERATUUR (JA, KOUD). OMDAT DE STARTMOTOR EEN BOSCH WAS EN NIET 100% WERKTE, GING HIJ DEFECT. IK RAAD AAN OM DE STARTMOTOR TE VERVANGEN WANNEER DEZE FOUT OPTREEDT, WANT OOK ALS JE DE STARTMOTOR REPAREERT, IS DE FOUT NIET VERHOLPEN. HET MEEST AAN TE RADEN IS OM DE STARTMOTOR TE VERVANGEN DOOR EEN VALEO-MERK, DIE EEN VERSNELLINGSBAK HEEFT DIE MEER VERMOGEN OPLEIDT. IK HOOP DAT DEZE INFORMATIE NUTTIG IS...