Zoek MDM

Bulletin

Af en toe niet starten van de Corsa uit 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6649 door handmatig-mechanisch
Af en toe niet starten van de Corsa uit 2003. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Chevrolet Corsa uit 2003 en soms start hij niet. Ik heb de startmotor gecontroleerd en de rubbers vervangen. Ik heb ook de solenoïde gecontroleerd. Die was in orde, ik heb hem weer in elkaar gezet en hij startte normaal, maar na een paar dagen ging hij weer kapot. Ik liet het zo en slaagde erin om hem aan te duwen en hij startte wel. Nou, toen heb ik de accu vervangen, de plaat gecontroleerd en het is nog steeds hetzelfde.
Ik heb er iets over gelezen op het forum, maar de oplossing zou de EPROM-kaart kunnen zijn. In mijn geval denk ik niet dat dat het is, want normaal gesproken werkt alles prima (de storing treedt op de volgende manier op: als je de sleutel omdraait terwijl hij zou moeten starten, gedraagt hij zich alsof de accu bijna leeg is en de motor slaat niet aan).
Maar laatst ging ik wat papierwerk doen bij de bank, parkeerde de auto en ging weg. Toen ik na 15 minuten terugkwam, lukte het niet. Na twee pogingen ben ik een stukje gaan rijden. Na ongeveer een half uur kwam ik terug en startte hij zonder problemen.
Het zou ideaal zijn als iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, mij kon vertellen hoe ik het kan oplossen.
Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6652 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Intermitterende startproblemen Corsa 2003
U MOET NAAR DE SLEUTELSCHAKELAAR OF HET BENDIX-LIPJE KIJKEN. DIT HEEFT EEN BEPAALDE KROMMING, ZODAT DE AUTOMAAT KAN OVERBRUGGEN. ALS HET RECHT IS, FAALT HET OM DE TWEE AAN DRIE. ALS HET HET SLEUTELSCHAKELAAR IS, ZIT HET ACHTER HET CONTACTSLOT OP HET DASHBOARD. DIT WORDT VERVANGEN EN DAG PROBLEEM. HET IS MIJ OVERKOMEN MET MIJN GOL. DE REPARATIE IS NIET DUUR. ALS HET HET LIPJE IS, VERWIJDERT U DE AUTOMAAT. U NEEMT HET MET EEN KNIPPERENDE KNIP EN BUIGT HET ZODAT HET 45 GRADEN STAAT. IN DE AUTOMAAT ZIT EEN AS MET EEN PLASTIC PUNT. U PLAATST HET IN HET LIPJE EN HERBEWAPENT HET, ZONDER DE VEER VAN DE AS TE VERGETEN. DAG PROBLEEM. MAAR HET IS ZELDZAAM DAT HET OP U KOMT. ZWARE STARTER ALS DEZE NIEUW IS EN DE ACCU OOK. VEEL
SUCCES

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6656 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Intermitterende startproblemen Corsa 2003
Zou het de bovenste dodehoeksensor in sommige auto's kunnen zijn? Deze storing treedt in dit geval duidelijk op, hij start niet en gebeurt willekeurig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6660 door handmatig-mechanisch
Hallo. Controleer eerst de accupolen. Als er een los zit, veroorzaakt dat meestal deze symptomen. Zo niet, controleer dan de massaverbinding van het voertuig (mits de startmotor al gecontroleerd is).

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6662 door handmatig-mechanisch
Nou, wat kan ik je vertellen? Ik heb dat probleem al vaker gehad in verschillende Corsa's, en het probleem dat je hebt, zit in de startmotor, niets meer dan dat. Als je auto een Bosch-startmotor heeft, vervang hem dan door een Valeo met ingebouwde versnellingsbak. Als je de Bosch-startmotor repareert, is hij weer hetzelfde als voorheen. Nou, ik wens je veel succes.