Zoek MDM

Bulletin

Motorstoring bij Fiat Doblo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #6102 door handmatig-mechanisch
Motorstoring bij Fiat Doblo. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben bezig met de reparatie van een Fiat Doblo Panorama 1.9D. Het probleem is het volgende: soms, wanneer ik het contact aanzet en wacht tot alle waarschuwingslampjes zijn uitgegaan, merk ik dat het motorstoringslampje niet uitgaat. Ik probeer de auto te starten, maar het lampje blijft branden. De auto begint dan licht te schokken en te trillen, wat erop wijst dat er inderdaad een storing is. Als ik het gaspedaal indruk, gebeurt er niets; het is alsof ik helemaal niet accelereer. Tot mijn verbazing gaat het storingslampje een paar minuten later uit als ik het contact weer aanzet. Ik start de auto en het lampje blijft uit. De auto rijdt perfect, er zijn geen problemen en als ik het gaspedaal indruk, reageert hij correct. Dat is alles. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #6104 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Motorstoring Fiat Doblo
Het beste wat je kunt doen, is een diagnosescanner gebruiken, aangezien de fout in het geheugen van de computer is opgeslagen. Ik zou daar beginnen; dat is verstandiger dan zomaar onderdelen te vervangen. Dit soort intermitterende symptomen zijn lastig te diagnosticeren. Het zou makkelijker zijn als het niet te repareren was of als de auto niet meer startte, maar het gebruik van een diagnosescanner bespaart je op de lange termijn veel geld

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #6115 door handmatig-mechanisch
Ja, inderdaad, ik zal het uiteindelijk toch moeten laten uitlezen. Het probleem is dat ik geen scanner heb en dat ik het naar een officiële Fiat-dealer moet brengen, neem ik aan, toch? Of moet ik wachten om te zien of iemand anders een soortgelijk probleem heeft gehad en ik het kan oplossen? Bedankt voor je reactie, kikemec

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #6117 door handmatig-mechanisch
Je hoeft niet per se naar een Fiat-dealer te gaan; er zijn werkplaatsen die deze apparatuur hebben. Ik ken er zelf een hele goede. Het hangt er wel vanaf in welk land je bent; hier in Chili kan ik het je wel vertellen, maar bijna alle werkplaatsen hebben dit soort apparaten. Het is veel goedkoper. Ik zeg dit omdat een Ford die ik repareerde een probleem had met de luchtmassasensor. Ik heb die vervangen en het was even beter, maar toen kwam het probleem terug. Er was een inconsistentie tussen het signaal van de luchtmassasensor en de TPS (gaskleppositiesensor). Maar bij een Fiat-dealer betaal je veel meer dan bij een gewone werkplaats. Vraag gewoon wie een diagnosescanner heeft, meer niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #6133 door handmatig-mechanisch
Hoeveel kostte uw apparaat en is het geschikt voor alle modellen?