Zoek MDM

Bulletin

Motorstoring Fiat Doblo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6102 door handmatig-mechanisch
Motorstoring Fiat Doblo Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zal jullie het verhaal vertellen. Ik repareer een Fiat Doblo Panorama 1.9D. Het probleem is als volgt: af en toe, als ik het contact aanzet en wacht tot alle waarschuwingslampjes branden, merk ik dat het motorstoringslampje niet uitgaat. Ik probeer de auto te starten, maar het lampje blijft branden. De auto begint te schokken en lichtjes te schokken, wat aangeeft dat de auto echt aan het haperen is. Je trapt het gaspedaal in en de auto reageert helemaal niet, het is alsof je niet accelereert. Tot mijn verbazing gaat een paar minuten later, als ik het contact probeer aan te zetten, het storingslampje uit. Ik start de auto en het lampje blijft uit. De auto rijdt perfect, hij valt niet uit, en ik trap het gaspedaal in en hij reageert correct. DAT IS ALLES. IK HOOP DAT JE ME ANTWOORDT, HARTELIJK BEDANKT.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6104 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Doblo motorstoring
Het beste wat je kunt doen is een scanner aanschaffen, aangezien die fout in het geheugen van de computer wordt vastgelegd. Ik zou daar beginnen, het is verstandiger dan dingen te veranderen om het veranderen. Dit soort intermitterende symptomen zijn wat lastiger om zomaar te diagnosticeren. Het zou makkelijker zijn als het niet gerepareerd was of niet opstartte, maar met een scanner bespaar je op de lange termijn veel geld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6115 door handmatig-mechanisch
Nou, de waarheid is dat ik hem uiteindelijk toch moet laten scannen. Het vervelende is dat ik geen apparaat heb en ik hem naar de officiële Fiat-dealer moet brengen, denk ik, toch? Of wachten tot iemand hetzelfde probleem heeft gehad en het kan oplossen. Bedankt voor je antwoord, kikemec

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6117 door handmatig-mechanisch
U hoeft niet naar de Fiat-fabriek te gaan, er zijn werkplaatsen die over deze apparatuur beschikken. Ik heb er zelf een hele goede. Het hangt ervan af uit welk land u komt. Hier in Chili kan ik u vertellen, maar bijna alle werkplaatsen zijn uitgerust met deze machines. Het is veel goedkoper. Ik vertel u dit omdat ik in een Ford die ik heb gerepareerd, problemen had met de flowmeter. Ik heb deze vervangen en het probleem was verholpen, maar toen kwam het probleem terug en was er een inconsistentie tussen het flowmetersignaal en het TPMS. Bij de Fiat-fabriek rekenen ze u echter veel meer dan in een normale werkplaats. Vraag gewoon iemand met een scanner en u bent klaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6133 door handmatig-mechanisch
Hoeveel heeft uw apparaat gekost en is het geschikt voor alle modellen?