Zoek MDM

Bulletin

Megane II-geluid

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6339 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Megane II Geluid
Gelukkig 2009, bedankt voor alle details. Gisteren heb ik de test gedaan in de tweede versnelling, er was geen geluid. Ik heb de achteruitrijtest niet gedaan, maar ik herinner me dat het een paar keer wel gebeurde bij het achteruitrijden. Wat denk je dat er aan de hand is? Volgende week ga ik terug naar de dealer waar ik de auto heb gekocht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6340 door handmatig-mechanisch
Als het niet werkt bij het starten in de tweede versnelling en soms ook niet bij het achteruitrijden (afhankelijk van of je wel of niet gas geeft bij het wegrijden), kan het iets simpels zijn als de uitlaatpijpsteunen, een die gebroken, los of uitgerekt is, of de uitlaat zelf die los zit. Wanneer de motor in zijn behuizing draait wanneer je de koppeling loslaat (wanneer de auto begint te rijden), trekt de pijp en maakt hij een geluid.

Probeer het eens met de motor uit, met een koude pijp (niet warm), ga achter de auto staan en pak de uitlaatpijp stevig vast. Schud hem dan krachtig heen en weer, met alle kracht die je kunt, van boven naar beneden, van links naar rechts en van voor naar achter. Als het geluid maakt, is het probleem opgelost. Met vriendelijke

groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #10552 door handmatig-mechanisch
Heb je spijt van de aankoop van de Megane 2???? Ik wil er eentje kopen...een 2007 model 2.0 16v sedan...in Colombia...maar ik heb al meerdere problemen met deze auto gezien...ze zeiden dat hij uit elkaar zou vallen...maar de 2008's hadden dat probleem niet meer...moet ik het risico nemen met een 2007...of hebben de 2008's deze problemen nog steeds?..bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #10574 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik ben niet echt tevreden over de auto. Afgezien van het geluidprobleem dat ik noemde, en dat is opgelost, bleek het een motorsteun te zijn die enigszins versleten was. Ik heb deze vervangen en het geluid is verdwenen. In de drie jaar dat ik de auto heb, heb ik alleen de remblokken (schoenen) voor vervangen vanwege normale slijtage. Verder rijdt de auto uitstekend en heeft hij spectaculaire rijeigenschappen. Ik heb de volledige 16V, 2.0L-versie met een schuifdak en leren bekleding. Ik kan de auto van harte aanbevelen. Overigens raad ik de Bosch FR7DC+ bougies aan. De prestaties van de auto zijn beter en de vermogensrespons is direct merkbaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11520 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van onbetwiste besturing
Hallo, goedemorgen. Weet iemand wat "Stuur niet vergrendeld" betekent bij een Mégane II? Vandaag, na een boodschapje gedaan te hebben, stopte ik, en toen ik probeerde te herstarten, verscheen die melding, maar de auto startte niet. Ik heb de auto met de afstandsbediening vergrendeld, weer ontgrendeld en hij startte weer. Anderhalf jaar geleden gebeurde hetzelfde. Weet iemand wat er gebeurd is? Ik wil graag weten wie de eigenaar is van een Mégane II en op welke positie de temperatuurmeter zit. Ik heb onlangs gemerkt dat hij de middenlijn bijna verbergt. Ik heb de koelvloeistof al gecontroleerd.