Zoek MDM

Bulletin

Passat TDI 110 pk vermogensverlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5894 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies Passat TDI 110 pk
De jongen zei: "NET ALS JE DE AIRCONDITIONING AANZET", niet dat die aan staat en dat de compressor stroom verbruikt, en de elektrische versie is veel minder opvallend dan de compressor.

Blaast de auto zwarte rook uit op lange beklimmingen? Bijvoorbeeld bergpassen?

Want zo ja, dan is de EGR waarschijnlijk vastgelopen en open, of zit een van de luchtslangen die van de turbo naar de intercooler lopen, of van de intercooler naar het inlaatspruitstuk, los of gebarsten. Dus als de turbo ontploft, gaat de scheur open en lekt er lucht, waardoor de motor zwarte rook uitblaast (je merkt dat doordat de uitlaatpijp van de auto rookt, net als het linkerachterlicht). En omdat de motor een beetje rimpelde totdat de ECU de storing zo goed mogelijk compenseerde.

Als dit bij jou het geval is, hoor je ook een "Pssssss" van de lucht die uit de leidingen komt als je bergopwaarts rijdt of hard accelereert.

Wat de EGR betreft, hoor ik niets ongewoons, behalve dat de motor meer rookt dan normaal en slecht loopt.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5908 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies Passat TDI 110 pk
Hartelijk dank. Ik ga de EGR-klep en de slangen controleren en laat je de resultaten weten.
Hartelijk dank en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5933 door handmatig-mechanisch
Controleer de slangen bij de magneetventielen die de westklep bedienen. Mogelijk zit er water of vuil in de dieselbrandstof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5940 door handmatig-mechanisch
Bedankt. Ik heb vandaag 400 km gereden en als ik gas geef, zie ik rook in de achteruitkijkspiegel. Ik ga er zo snel mogelijk naar kijken en het schoonmaken, op basis van wat je hebt gezegd.
Heel erg bedankt, en ik laat je de resultaten weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5941 door handmatig-mechanisch
Deze voertuigen veroorzaken problemen met overmatige koolstofafzetting in de turbo. Wanneer de turbolader te veel lucht blaast, geeft de turbodruksensor een signaal aan de ECU dat er te veel turbodruk is.
De oplossing is om de turbo te verwijderen, schoon te maken en de N71-sensor te vervangen. Dat is alles.