Zoek MDM

Bulletin

Passat TDI 110 pk vermogensverlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5869 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies Passat TDI 110 pk Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen en alvast bedankt. Ik ben een beginner en heb hulp nodig met mijn auto. Ik merk een kortstondig vermogensverlies (bijvoorbeeld wanneer de airconditioning aanslaat). Kunt u me wat advies geven? Het gebeurt maar in tienden van een seconde.

Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5880 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies Passat TDI 110 pk
Deze stroomstoot treedt op wanneer de airconditioning wordt geactiveerd. Deze auto's zijn zeer goed uitgerust en het motorvermogen blijft natuurlijk behouden. Er zit meestal een sensor in die het motortoerental lichtjes opvoert wanneer de airconditioning wordt geactiveerd, als de motor stationair draait. Anders is dit heel normaal en niets ernstigs. In mijn Mondeo slaat de motor soms af als de airconditioning wordt geactiveerd terwijl je wegrijdt. De impact van de poelie die de compressor raakt, is vrij krachtig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5881 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies Passat TDI 110 pk
U KUNT OOK NAAR DE ELEKTRISCHE VENTILATOR KIJKEN. ALS DE ELEKTRISCHE VENTILATOR START, IS HET VERMOGEN LAAG EN DRAAI HET MOTORTOERENTAL TERUG. U KUNT CONTROLEREN OF DIT KOMT DOOR DE MOTORKAP OP TE TILLEN EN NAAR DE ELEKTRISCHE VENTILATOR TE KIJKEN. ALS HET VERMOGEN DAALT WANNEER DE VENTILATOR AANGAAT, IS HET GEWOON DE ELEKTRISCHE VENTILATOR. DIT IS NORMAAL EN HET OVERKOMT ONS ALLEMAAL. IK HEB OOK EEN VW EN MIJ OVERKOMT HETZELFDE. VEEL
SUCCES

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5883 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, ik wil u laten weten dat ik de airconditioning uit heb staan en dat dezelfde schokken hoorbaar zijn. De topsnelheid is prima, maar deze kleine verliezen zijn hoorbaar. Debietmeter?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5889 door handmatig-mechanisch
Ik denk niet dat het de flowmeter is, want volgens jouw uitleg duurt het één seconde en dan normaliseert hij. Ik herhaal, kijk naar de elektrische ventilator...