Zoek MDM

Bulletin

Ik heb hulp nodig

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5778 door handmatig-mechanisch
Ik heb hulp nodig Geplaatst door manual-mecanica
Jongelui, ik heb jullie hulp nodig met een paar problemen die ik heb. Ik weet niet of jullie me kunnen helpen.
Ik heb een Nissan uit 1990 waarvan de koppakking is vervangen vanwege oververhitting,
maar nu hij gemonteerd is, raakt het spruitstuk oververhit en begint het een beetje te roken. Ik weet niet of jullie me kunnen helpen, ik zou het op prijs stellen.

Ik heb ook een Honda uit 1992 waarvan de koppeling is vervangen, maar die trilt nog steeds als ik hem langzaam probeer los te krijgen. Ik heb jullie laten zien wat de motorladers waren en ik heb ze vervangen, maar hij heeft nog steeds hetzelfde probleem. Dit gebeurt alleen als ik hem langzaam probeer los te krijgen, want als ik hem snel los krijg, gebeurt het niet.

Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5779 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb hulp nodig
Bij de Honda zou het het vliegwiel kunnen zijn, de ovale motor, maar wacht even, het zou kunnen dat het vanzelf verdwijnt nadat het is gestabiliseerd. Bij de Nissan zou het de verstopte uitlaat kunnen zijn. Geef me meer informatie, zodat ik het beter kan analyseren en je kan helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5788 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ik merk dat de Nissan zo heet is geworden dat hij niet meer liep. Nou, ik heb de pakking en de cilinderkop vervangen omdat die verbrand waren. Ik heb de zuigers schoongemaakt en er een beetje water op gegoten. Ik heb hem wel aan de praat gekregen, maar een beetje laat. Toen ik hem stopte en weer startte, werd de kogelgewricht te heet. De waterslang aan de bestuurderskant blijft koud, maar die aan de andere kant wordt behoorlijk heet. De cilinderkop wordt bijna niet warm en als je het spruitstuk vindt, wordt de rest van de motor warm.

Bij de Honda is het ongeveer 3 maanden geleden dat de koppeling is gerepareerd, de schijf verstopt is geraakt en de cilinderkop is vervangen, evenals het lager aan het einde van de kogelgewricht en het wiel is gebroken.

Ik waardeer je hulp enorm. Ik begin een beetje licht te zien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5789 door handmatig-mechanisch
Pardon, het is het spruitstuk dat te heet wordt in de Nissan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5810 door handmatig-mechanisch
De uitlaat of de inlaat? Als het de uitlaat is, is de kans groot dat de ontstekingstiming vertraagd is of dat het uitlaatspruitstuk verstopt is.

Als het de inlaat is, komt de warmte mogelijk uit de cilinderkop. Als er water door het inlaatspruitstuk circuleert om de inkomende lucht te verwarmen (bijvoorbeeld bij carburateurs en motoren met enkelvoudige injectie), is het mogelijk dat de koelwaterkanalen in de cilinderkop verstopt zijn of dat de cilinderkoppakking niet exact dezelfde is als die van die motor. Als het water niet goed circuleert, raakt de cilinderkop aanzienlijk oververhit, en als het water niet goed circuleert door verkeerd gemonteerde slangen, raakt de motor oververhit, inclusief het spruitstuk.

Iets anders om te controleren is de thermostaat. Het is vrij eenvoudig om te controleren of deze opengaat wanneer de motor opwarmt. Plaats gewoon je hand op de slang die van de thermostaat naar de radiator loopt en wacht tot de motor opwarmt. Op een gegeven moment wordt deze eerst warm en dan bijna direct zo heet dat je je hand van de slang moet halen. Dit betekent dat de thermostaat goed opengaat.

Als u dezelfde test uitvoert door het radiatorpaneel aan te raken, ontdekt u of dit normaal is of dat het gedeeltelijk verstopt is. Als het gedeeltelijk verstopt is, zijn er koude en warme plekken; als het normaal is, zou het hele paneel even warm moeten zijn.

Met vriendelijke groet.