Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Corsa, stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 week geleden #5699 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Corsa slaat af. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden, ik denk dat mijn vraag al eerder is gesteld, maar dan met betrekking tot andere modellen. Ik heb een Corsa uit 1994 die afslaat tijdens het rijden en na ongeveer 15 minuten weer start. Hij heeft een nieuwe brandstofpomp, een accu van een jaar oud, nieuwe bougies, enzovoort. Kunnen jullie me helpen uit te zoeken waar ik moet beginnen? Terzijde, ik heb de nieuwe bougies eruit gehaald en ze waren roestig. Het vreemde is dat er geen stoom uitkomt, maar kleine waterdruppeltjes. Het gebeurt zo vaak dat zelfs na een ritje – ik bedoel niet alleen bij de eerste start 's ochtends, minder dan een minuut, maar slechts 30 seconden of iets langer – mijn hand helemaal nat is; het druipt ervan. Ik heb hulp nodig; ik moet de auto morgenmiddag afleveren. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 week geleden #5703 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Chevrolet Corsa slaat af
Als het koelvloeistofpeil in de auto niet daalt, is het water dat uit de uitlaat komt condens, en zelfs als het veel is, is het niet ernstig.

De bougies hebben een goede kleur; baksteenrood of lichtbruin duidt op een correct brandstofmengsel en de juiste bougietemperatuur.

Het afslaan van de motor kan te wijten zijn aan een defecte krukaspositiesensor. Soms gaan de sensoren of hun aansluitingen kapot, waardoor de ECU, die het signaal niet "begrijpt", geen vonk meer naar de

bougies stuurt. Een andere mogelijkheid is de bobine of de ontstekingsmodule (versterkende ontstekingsmodule). Omdat u niet hebt vermeld welk type motor erin zit, weet ik niet of het een elektronische ontsteking (DIS) of een roterende verdeler met een conventionele bobine betreft.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 week geleden #5710 door handmatig-mechanisch
Hé megabeat_1, laat me het even uitleggen. Deze auto is een Corsa uit 1994 met een DIS-ontsteking, wat betekent dat de bobine aan de rechterkant van de auto zit, boven de temperatuursensor. Het is de bobine waar vier draden op de connector zijn aangesloten, en er zit een splitsing in die twee aparte, maar met elkaar verbonden spoelen vormt. De eigenaar heeft de auto laten uitlezen en volgens haar gaf die geen fouten aan. Ze heeft ook de katalysator, brandstofpomp, brandstoffilter, bougies en koppeling vervangen. Terzijde, ze zei dat de auto tijdens het rijden na een tijdje hapert en dan weer op gang komt, met de nodige momentum. Ik denk dat hij afslaat en dan weer opstart door de inertie en het gaspedaal, maar dit gebeurt pas na een bepaald aantal kilometers. Ze zet de auto 15 minuten stil en dan start hij weer. Ik heb er even naar gekeken en zag dat de bougies een roestbruine kleur hadden. Zijn het bougies met vier pinnen? Ik weet niet zeker of dit de juiste onderdelen zijn. Zou het het brandstofpomprelais kunnen zijn? Deze relais hebben een geïntegreerde schakeling, waarvan ik heb gehoord dat die kan doorbranden als ze heet worden. Omdat ik de auto niet heb, kan ik niet zien of er brandstof lekt als hij warm wordt, om te weten of het een probleem met de ontsteking of de brandstoftoevoer is. Zou dit relais defect kunnen zijn? Heb je suggesties voor vergelijkbare gevallen of heb je hier iets over gehoord? Geef me wat ideeën, dan laat ik je weten of het werkt. Alvast bedankt. Oh, en ik heb een handleiding voor deze auto, maar ik weet niet zeker of het de juiste is, want in die handleiding zit de zekeringkast onder de motorkap, terwijl die in de handleiding die ik heb, de zekeringkast in het interieur heeft, waar alle zekeringen zitten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 week geleden #5711 door handmatig-mechanisch
Ik vergat het waterpeil te vermelden; het reservoir staat laag, bijna op het minimum. De auto lekt niet aan de buitenkant, maar ik weet niet wanneer het reservoir voor het laatst is bijgevuld. Het peil is niet normaal; het moet te vol zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 week geleden #5719 door handmatig-mechanisch
Je zult de auto een paar dagen in de garage moeten laten staan ​​om hem grondiger te testen.

Ten eerste, wat betreft het koelvloeistofniveau: het is verdacht dat het "verdacht laag" is en dat de koelvloeistof geen spoor achterlaat...

1) De dop van het expansievat is defect en verliest druk; de koelvloeistof verdampt en verdwijnt spoorloos.

2) De cilinderkop is beschadigd, waardoor er meer koelvloeistof dan normaal uit de uitlaat komt (oeps...). In dat geval zullen de slangen behoorlijk hard worden door de druk wanneer de motor een paar minuten op 2000 toeren per minuut draait.

Om te achterhalen of er een probleem is met de cilinderkop of andere "verborgen" waterlekkages (bijvoorbeeld van de kachel zonder dat het passagierscompartiment nat wordt), kun je het beste de dop van het expansievat verwijderen als de motor koud is en deze vervangen door een goed sluitende rubberen dop. Je hebt waarschijnlijk al een ventiel op de rubberen dop bevestigd, vergelijkbaar met het ventiel voor het oppompen van autobanden. Breng het systeem onder druk tot 1 bar en houd deze druk 15 minuten aan. Omdat het water koud is, verdampt het niet, maar druppelt het waar het maar kan (hetzij in de cilinders, hetzij ergens naar buiten).

Als er water in de cilinders komt, zul je dat zien, want naast het feit dat een of meer bougies "verdwijnen", zullen ze nat zijn. Ook als een motor een beschadigde cilinderkop heeft, zal de beschadigde cilinder erg schoon zijn en zal de bougie er erg wit uitzien in vergelijking met de andere.

Wat betreft het onverwacht afslaan van de motor, moet je dat op de weg testen. Draai de motor direct op het moment dat hij afslaat ondersteboven met een stroboscooplamp erop. Als deze knippert, is er een vonk; zo niet, tja... je kent het wel (bobine, sensoren, hoogspanningskabels, massa-aansluitingen... er is iets mis).

Als er een vonk is, loopt de motor niet goed (brandstofdruk, massa-aansluiting injector, defecte brandstofdrukregelaar, defecte brandstofpomp of elektrische aansluiting, defect toerentellerrelais, en de carterontluchting – ik werd er bijna gek van door die verdomde ontluchting op de brandstoftank, die zorgde voor een vacuüm waardoor de motor vreselijk begon te lopen. Als je hem 20 minuten met rust liet, liep hij weer perfect).

Ik hoop dat dit helpt.