Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 HDI-motor stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13260 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 HDI motor stopt
Groeten aan iedereen, de storing is terug, mijn auto is weer gestopt toen ik stationair draaide, maar deze keer kan ik hem niet starten, er is geen brandstofvoortoevoer en er is geen manier om hem te starten, ik heb de inertiestopknop en de zekeringen gecontroleerd, maar zonder resultaat, op internet heb ik gezien dat sommige het dubbele relais, de brandstofpomp en een connector die zich onder de linker koplamp bevindt, hebben laten falen, ik heb deze nog niet kunnen controleren, maar zodra ik dat heb gedaan, zal ik de resultaten posten en tegelijkertijd een oproep doen aan iedereen die iets soortgelijks heeft meegemaakt om me te vertellen hoe ze het hebben opgelost, ik denk dat dit storingen zijn bij dit model die vaker voorkomen dan normaal, groeten aan iedereen

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13290 door handmatig-mechanisch
De 306 heeft een multifunctioneel relais achter de accu, naast het remvloeistofreservoir. Bij opwarming schakelt het de injectie uit en bij afkoeling reageert het weer. Het is bruin.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13293 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Ivacoma, hartelijk dank voor je antwoord. Ik moet dat dubbele relais nog controleren. Ik had hem al gevonden en weet ongeveer welke functie hij heeft. Blijkbaar werkt hij goed. Als het contact wordt ingeschakeld, hoor je de elektromagneet van elk relaislichaam aanslaan. Eerst de ene en twee seconden later de andere (ik heb een mechanicaboek voor de 306 en daarin staat hoe het relais werkt). Wat ik niet weet, is of het relaishamertje (de plaat die het contact maakt) goed contact maakt of dat hij niet hard genoeg drukt en daardoor de contacten vonken en er soms een verbindingsfout optreedt. Ik zal het controleren en het resultaat posten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13774 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, na drie of vier dagen over het probleem te hebben nagedacht, heb ik de zekeringen in het passagierscompartiment gecontroleerd. Ik heb ze één voor één verwijderd, gecontroleerd en weer teruggeplaatst. Toen ik klaar was, heb ik het contact aangezet, eerlijk gezegd zonder veel overtuiging, en "voilà" de brandstofpomp vulde de brandstof en startte. Ik heb het de hele dag gecontroleerd en het is nog nooit uitgevallen. De mogelijke oorzaak zou in de zekeringen kunnen zitten, zoals agus0812 eerder postte. Mocht het probleem zich opnieuw voordoen of juist niet, dan zal ik het melden. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13801 door handmatig-mechanisch
Nou, dat ging sneller dan ik had gewild. Vandaag stopte mijn auto weer terwijl ik stationair draaide. Ik kon hem niet starten, zelfs niet nadat ik de zekeringen had verwijderd en vervangen. Gelukkig kwam er een collega, een vrachtwagenmonteur, langs en ging meteen naar het brandstofcircuit. Hij had een slang losgekoppeld die uit het brandstoffilter kwam. Zodra hij die had verwijderd en ik het contact had aangezet, begon de brandstofpomp te werken. Vervolgens controleerde hij of de brandstof door alle leidingen van het lagedrukbrandstofcircuit stroomde. Daarna hebben we de auto gestart en alles werkte zonder enig probleem. Hij stopte pas toen ik de sleutel eruit haalde. Het lijkt erop dat er te veel druk in het lagedrukcircuit zit, waardoor de motor afslaat. Totdat die druk daalt of verdwijnt, kan de auto niet worden gestart. Als ik meer weet, zal ik het hier posten. Vanaf hier doe ik een beroep op iedereen die iets soortgelijks heeft meegemaakt om het te posten. Groeten.