Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 HDI-motor stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 week geleden #5165 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een probleem met een Peugeot 306 HDi van 90 pk. Hij komt uit 2002 en heeft slechts 35.000 km op de teller. Ik gebruik hem niet veel en hij staat altijd in de garage. Ik laat hem warmdraaien voordat ik wegrijd en laat hem ook 3 of 4 minuten stationair draaien voordat ik hem stop. Het probleem is dat de auto tijdens het stationair draaien is afgeslagen. Ik wachtte zo lang om hem te stoppen, en plotseling stopte hij zonder op schakelaars, bedieningselementen, deuren, enz. te drukken. Omdat ik erg verrast was, probeerde ik hem opnieuw te starten en het was onmogelijk, na verschillende pogingen moest ik hem verlaten en na drie uur probeerde ik het opnieuw en hij startte, realiseerde ik me toen hij stopte dat toen ik de sleutel omdraaide, hij niet de typische geluiden maakte die hij maakt (twee of drie relais klinken, de dashboardlampjes gaan uit, er wordt iets gemaakt dat lijkt op een hydraulisch geluid, wat volgens mij een belasting van de brandstofpomp is) en toen ik hem echter na drie uur startte, maakte hij al dat repertoire aan geluiden en startte hij de eerste keer goed, toen stopte ik hem en startte hij hem verschillende keren opnieuw en er was geen probleem, deze storing is mij twee of drie keer overkomen, één daarvan terwijl hij reed, toen dat gebeurde, draaide ik de sleutel om, terwijl de auto door traagheid bewoog, en hij startte zonder problemen, weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik wil op dit moment niet naar de dealer gaan omdat ik ze uit ervaring niet vertrouw, groeten en bedankt aan iedereen.:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 6 dagen geleden #5172 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 HDI motor stopt
Ging het motorstoringslampje branden toen u stopte? Of ging het lampje voor sleutelherkenning branden en klonk er een zoemer, net als wanneer u de lichten aan liet staan?

Als er niets ongewoons op het dashboard verscheen, behalve het oliedruk- en acculaadlampje, kan de storing te wijten zijn aan de traagheidsstop. Dit systeem bevindt zich aan de linkerkant van de motorruimte als u voor de auto staat.

Het is een rode of zwarte, vierkante, rubberen knop die aan het chassis is bevestigd, ongeveer op de plaats waar de olievuldop zit. (Hij zit naast de schokdemper.)

Wanneer u uw auto crasht, is het de taak van het systeem om de motor onmiddellijk te stoppen om brand of verdere mechanische schade te voorkomen (bijv. een gebarsten radiator, een gebroken carter, enz.). Het probleem ontstaat wanneer het systeem besluit om zichzelf te activeren en de auto afslaat zonder dat u weet wat er mis is.

Als de knop niet werkt, drukt u er gewoon nogmaals op om hem te resetten en start hij zonder problemen. Ik denk echter niet dat het aan de knop zelf ligt, maar aan de elektrische connector eronder, die mogelijk geen goed contact maakt.

Om deze fout uit te sluiten, is het net zo eenvoudig als het verwijderen van de drukknopconnector en het kortsluiten van de aansluitingen (let op: dit is slechts een testmaatregel). Als het probleem niet opnieuw optreedt, weet u al waar de fout zit. Als het probleem zich blijft voordoen, moet u overwegen om elders te zoeken (de test kost u in ieder geval geen geld).

Met vriendelijke groet, en wat het ook is, post het gerust, oké?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 6 dagen geleden #5194 door handmatig-mechanisch
Probeer het met een andere sleutel; het zou de antidiefstalvoorziening of startonderbreker van de auto kunnen zijn, die normaal gesproken deze storing veroorzaakt. Als ik het opnieuw zou doen, hebben ze een rechthoekig bruin of zwart relais, dat normaal gesproken in de buurt van de accu zit. Ze vullen zich met zuur en vuil en stoppen met werken. Het zou ook kunnen dat u zich in de buurt van een repeaterantenne bevindt en dat deze u blokkeert of ingrijpt in de besturingseenheid van de auto. Dit gebeurt tegenwoordig vaak met de problematiek rond terroristische aanslagen en ze voeren elektronische scans uit op specifieke locaties. -
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 dagen geleden #5251 door handmatig-mechanisch
Als de sleutelherkenning in de auto mislukt, gaat er een specifiek geel waarschuwingslampje op het dashboard branden, naast de storingsindicator, en begint de auto te piepen, net als wanneer u de lichten aan laat staan.

Ik zeg dit omdat het mij is overkomen met mijn Berlingo HDI. Ik had reservesleutels en afstandsbedieningen bij de fabrikant besteld, en die moesten worden geconfigureerd.

Na een succesvolle sleutelherkenning kunt u elke sleutel in het contact steken of zelfs starten met startkabels, en dan start de auto, maar als het twee keer achter elkaar mislukt, is er een tijdje geen mogelijkheid om te starten.

De relais in de motorruimte zijn zeer wel mogelijk; meer dan eens branden de contacten door, wat storingen veroorzaakt die vrij moeilijk te verhelpen zijn.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5367 door handmatig-mechanisch
Bedankt allemaal voor jullie mening. Ik zal de rode knop proberen als het weer niet lukt, hoewel ik denk dat het een relaisprobleem of een defecte connector is. Zodra ik nieuws heb, zal ik het op het forum plaatsen. Met vriendelijke groet.