Zoek MDM

Bulletin

Verschrikkelijk probleem met Ford Ka 1300

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #4984 door handmatig-mechanisch
Verschrikkelijk probleem met Ford Ka 1300 Geplaatst door manual-mecanica
Hé jongens, laten we eens kijken of iemand me kan helpen... Mijn Ford Ka slaat af en ik kan hem niet starten. Ik heb de accu, startmotor, dynamo-startkabel en bougies vervangen, maar hij slaat nog steeds af... Hij staat al een week bij een racegarage, maar ze hebben geen idee wat er mis is. Het zou de bobine kunnen zijn die de bougies van stroom voorziet... Help alsjeblieft. Het kost me een fortuin en ze hebben niet de moed om het te repareren. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5003 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Verschrikkelijk probleem met Ford Ka 1300
Even kijken, rustig aan. Het eerste wat je me vertelt, is dat hij afslaat, niet dat hij afsloeg. Daarmee bedoel je dat hij start wanneer hij wil, toch?
Of dat hij afsloeg en daarna niet meer startte? Dat is iets wat je duidelijk moet maken.

Nog iets, waarom vervang je de startmotor van een auto die niet start? Als de startmotor met voldoende snelheid ronddraait wanneer je de sleutel omdraait, is het duidelijk dat het probleem daar niet ligt. Hetzelfde geldt voor de accu; die kan leeg zijn geraakt door het starten en gewoon ontladen zijn door het brandstofverbruik.

Hem naar een reparatiewerkplaats brengen is noch goed noch slecht, maar het is beter om hem naar een Bosch Car Service of een garage van het AD-netwerk te brengen, of een garage die je kunt vertrouwen en die ook een diagnoseapparaat heeft, zodat ze dingen kunnen uitsluiten. (Ik ga je niet vertellen dat je hem naar Ford moet brengen, want dan krijg je een helse klus en kan het een stomme storing zijn.)

Laat het me zo snel mogelijk weten, oké?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5015 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Verschrikkelijk probleem met Ford Ka 1300
Bedankt, Megabeat_1, ik zal het kort houden... De eigenaren van de raceauto hebben de motor vervangen... Ze hebben er een nieuwe in gezet, volgens hen... en toen sloeg hij af en startte hij niet meer... Ze hebben dezelfde teruggeplaatst die ik had en me zelfs wat geld teruggegeven (€ 109). En toen hebben ze twee bougies, de bougiekabels en de dynamo-startkabel vervangen... Hij staat sinds zaterdag in de garage, en vandaag, maandag, om 18:00 uur, kunnen ze het probleem niet vinden... Ik ga hem ophalen en naar een andere garage brengen, die me een goede garage heeft verteld... Ik laat het je weten... En bedankt...B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5016 door handmatig-mechanisch
Bedankt, Megabeat_1, ik zal het kort houden... De eigenaren van de raceauto hebben de motor vervangen... Ze hebben er een nieuwe in gezet, volgens hen... en toen sloeg hij af en startte hij niet meer... Ze hebben dezelfde teruggeplaatst die ik had en me zelfs wat geld teruggegeven (€ 109). En toen hebben ze twee bougies, de bougiekabels en de dynamo-startkabel vervangen... Hij staat sinds zaterdag in de garage, en vandaag, maandag, om 18:00 uur, kunnen ze het probleem niet vinden... Ik ga hem ophalen en naar een andere garage brengen, die me een goede garage heeft verteld... Ik laat het je weten... En bedankt...B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5017 door handmatig-mechanisch
Heel goed. Ik denk dat als je auto goed werkt en bij de racewerkplaats aankomt, alle motoronderdelen en accessoires in orde zijn en de andere motor zou moeten starten, het een kwestie is van nalatigheid van de monteurs. Het zijn klungelige monteurs die je bovendien een fortuin hebben laten uitgeven. Als ik jou was, zou ik het ze melden... Groeten.