Zoek MDM

Bulletin

BLAZER Ontstekingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 weken geleden #4793 door handmatig-mechanisch
BLAZER Ontstekingsprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Vortec Blazer Automatic uit 1996. Ik heb al een tijdje moeite met starten. Ik dacht dat het een accuprobleem zou kunnen zijn, aangezien de indicator op het dashboard zakt naar minder dan 14 (gemiddeld). Ik heb een nieuwe 75-accu gekocht, maar die werkt ook niet. Toen ik hem probeerde te starten, kwam er al het water uit, ik denk uit de radiator... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 weken geleden #4796 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BLAZER Ontstekingsprobleem
Hallo maat, als de motor water door de radiator of het expansievat heeft gepompt, komt dat door ernstige oververhitting.

Oververhitting kan verschillende oorzaken hebben:

1. Een kapotte thermostaat, waardoor het water uit de cilinderkop niet naar de radiator stroomt en begint te koken, druk opbouwt en de radiatordop scheurt.

2. De aandrijfriem van de ventilator en waterpomp zit los, is kapot of niet op zijn plaats. Als de pomp niet draait, beweegt het water niet, en het resultaat is hetzelfde.

3. Bij stadsverkeer breekt de "viskeuze verbinding" van de koelventilator (ventilatorkoppeling). In dit geval daalt de temperatuur onmiddellijk zodra de auto sneller kan rijden.

4. Een doorgebrande cilinderkoppakking. Als de motor water verliest door een lek of een defect en aanzienlijk oververhit raakt, is het mogelijk dat de koppakking is doorgebrand. Wanneer dit gebeurt, ontsnappen samengeperste gassen uit de cilinders in het oliecarter en ook in de vloeistofkamers in de cilinderkop, wat hetzelfde effect heeft als waterdamp in het koelcircuit. De gassen verdringen het water, waardoor de motor niet koelt. Hij raakt nog meer oververhit en het probleem verergert tot het punt dat de motor kapot gaat.

Nog iets, u geeft aan dat u al een tijdje problemen hebt met het starten van de motor. Een vraag: heeft u de accu vervangen omdat de startmotor langzaam ronddraaide? Of, integendeel, hij draaide wel normaal, maar de motor sloeg niet aan?

Als de startmotor wel redelijk ronddraaide en de motor langzaam aansloeg, op drie cilinders draaide of knikte, dan is dat een duidelijk symptoom van een zeer lage compressie in de motor en een kapotte koppakking.

Laat me weten wat het probleem is.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 weken geleden #4797 door handmatig-mechanisch
1.- De waarheid is dat er water lekte na het accelereren toen het koud was. Dat wil zeggen, ik heb hem gestart en tot volle toeren laten accelereren, terwijl ik eraan dacht de accu op te laden. Voorheen had hij nog nooit water gelekt.

2.- De "Check GAGES"-indicatoren gingen branden, zowel de accu als de motor draaiden. De accu-indicator gaf een zeer laag accuniveau aan. Normaal gesproken zou ik hem met startkabels starten en bij de 3e of 5e poging startte de motor. Ik heb een accu met voldoende ampère gekocht (55 ampère, nu 75 ampère). Het accuniveau is nu niet meer zo laag, maar hij start niet meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 weken geleden #4798 door handmatig-mechanisch
Het motorstoringslampje en de controlemeters (of meters) moeten doven zodra de motor start. Als ze tijdens het rijden zijn gaan branden, kunt u het beste direct stoppen en alle vloeistofniveaus in de motor controleren (antivries, olie, stuurbekrachtigingsvloeistof, olie in de omvormer, remvloeistof, enz.).

Kunt u mij vertellen of ze zijn gaan branden terwijl de motor draaide, of dat de motor juist niet direct startte, zonder dat een van de lampjes op het dashboard ging branden?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 weken geleden #4799 door handmatig-mechanisch
Ze gaan alleen in het begin aan, het lijkt erop dat er ook een algemene controle via "abs" gaat, en anderen gaan dan uit, maar die van de batterij blijft aan.