Zoek MDM

Bulletin

Het veranderen van de avalvulina

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 weken geleden #4786 door handmatig-mechanisch
Het vervangen van de klepsteel Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal op het forum, ik heb een vraag over het smeermiddel dat in mijn auto wordt gebruikt. Het is een Bertone Freeclimber met een 2400 TD-motor. Het punt is dat ik alle vloeistoffen in de auto wil vervangen, transmissies, versnellingsbak... Ik kan geen documentatie of handleidingen voor deze auto vinden en ik zou graag willen weten of iemand de hoeveelheden en viscositeit van het smeermiddel weet dat ik moet gebruiken. Ik dacht altijd dat het niveau in alle met smeermiddel gesmeerde componenten precies tot aan de rand van de vuldop stond, maar het lijkt erop dat sommige mensen me vertellen dat dit niet het geval is. Als iemand me met dit probleem kan helpen... Groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 weken geleden #4789 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ventielsteel vervangen gevonden!
Hallo,
uw auto heet Bertone, naar de ontwerper. Het is een bedrijf dat carrosserieën voor vele automerken heeft ontworpen.
De Bertone Freeclimber met een 2400 TD-motor is specifiek gebouwd op een Japanse basis, net als de Daihatsu Feroza, met een BMW-motor.
Hier is een lijst met aanbevolen oliën voor uw auto.

MOTOR:
Motul 8100 X-Cess 5W40, +- 4 liter. Als u offroad rijdt, gebruik dan de 300V 4T Factori-lijn (Motul heeft een volledig assortiment motorolie, versnellingsbakolie, zelfblokkerende differentiëlen, enz.). Het niveau wordt aangegeven door de markeringen op de peilstok.

VERSNELLINGSBAK:
Motul Motylgear 75W90, +- 1,7 liter. Het niveau staat tot aan de vuldop. "De auto moet horizontaal staan".

DIFFERENTIEEL:
Mutul HD 80W90, +- 1 liter. Het niveau staat tot aan de vuldop. "De auto moet horizontaal staan".

TUSSENBAK:
Motul Motylgear 75W90, +- 1,4 liter, het niveau staat tot aan de vuldop. "De auto moet horizontaal staan".

STUURBEKRACHTIGING:
Motul Dexron III, het niveau staat aangegeven op de peilstok, die normaal gesproken in de dop is verwerkt.

REMMEN:
Motul Dot 5.1 Remvloeistof, het niveau is te zien aan de zijkant van de vulcontainer. "Het is raadzaam om het circuit te ontluchten met de nieuwe olie." "De auto moet horizontaal staan".

ANTIVRIES:
Motul Inugel Expert, het circuit moet vol en vrij van luchtbellen zijn.

SMEERPUNTEN:
Het lijkt misschien niet zo'n groot probleem, maar bladveren moeten worden ingevet. Scheid de bladen en smeer ertussen. Als u de auto opkrikt en ze met een krik iets uit elkaar trekt, kunt u vervolgens het vet toevoegen
. De demping zal dan merkbaar soepeler zijn.
Ook belangrijk zijn de smeerpunten voor de kruiskoppelingen van de aandrijfas en de fusees.
De knokkels zijn cruciaal, anders slijten ze snel en heb je een vetspuit nodig.

Ik hoop dat dit helpt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. JONY.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 weken geleden #4803 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ventielsteel vervangen
Verdorie, man, ik ben helemaal perplex. De informatie die je hebt gegeven is erg goed, en ik ben je er enorm dankbaar voor. Ik hoop dat ik je ooit ergens mee kan helpen.

Met vriendelijke groet.