Zoek MDM

Bulletin

wrijving bij lage toerentallen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
3 jaar en 4 maanden geleden #54311 door handmatig-mechanisch
wrijving bij lage toerentallen Geplaatst door manual-mecanica
Hoi, ik heb een Piaggio X7 Evo 300 ie uit 2012 geërfd.
Hij heeft wat onderhoud en reparaties gehad. De kleppen zijn afgesteld, de olie en het filter zijn nieuw. Een elektrisch probleem is verholpen en de thermostaat is vervangen.
Ik gebruik hem nu een paar maanden en hij begint een geluid te maken in het koppelingsgedeelte. Wanneer de thermostaat de middelste temperatuur bereikt, maakt hij bij lage toeren een heel hard schurend geluid. Dit stopt als ik gas geef. De motor heeft ook moeite met schuren.
De koppeling is centrifugaal, dus ik heb gehoord dat het versleten remschoenen kunnen zijn, waardoor het stopt als ik ze optrek, omdat ze harder tegen de koppelingsbel drukken. Maar ik ben verbaasd dat het gebeurt als de temperatuur stijgt. Misschien zetten wat gebarsten remschoenen uit door de hitte? Geen idee.
Het punt is dat ik geen cent heb voor een monteur. Ik ken mensen die me kunnen helpen met het uit elkaar halen en zo, maar ik wil het risico niet lopen om te sparen voor een clutch, een doos te huren, hem open te maken en erachter te komen dat het probleem daar niet zat. Heeft
iemand anders dit ook meegemaakt, of kun je me wat informatie geven? Want ik weet niet meer wat ik moet doen. Als ik iets mis, leen ik geld of zoiets en repareer ik het, maar voorlopig kan ik alleen maar advies inwinnen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
3 jaar en 3 maanden geleden #54317 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp wrijving bij lage toerentallen
Als ik uw situatie zo lees, zou ik ermee naar een professionele monteur gaan of naar het bedrijf zelf.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.