Hallo, ik heb een Pegaso Cube 650 uit 2001 met carburatie gekocht. Ik weet dat hij dezelfde motor heeft als de F650, en misschien weet iemand wat mijn probleem is.
Ik heb hem nu twee maanden en ik kan er niet meer mee overweg. Ik heb wat advies of een aanwijzing nodig over wat het probleem is. Alvast bedankt.
Ik heb de olie twee keer ververst, waarbij ik er precies 2 liter in heb gedaan om te voorkomen dat ik te veel olie bijvulde. Uiteindelijk heb ik hem met 0W30 laten draaien. Het is verbeterd, tot boven de 5000 tpm.
Ik heb de carburatie nauwkeurig afgesteld volgens het werkplaatshandboek; die was echt slecht. Ik heb de mengselschroef (twee slagen) afgesteld en 107,5 hoge en 65 lage sproeiers gemonteerd.
Ik heb de hele in- en uitlaatpijp gecontroleerd om te zien of er vermogensbegrenzers op zaten. Alles is in orde.
De motor haalt moeilijk de 120 km/u, en boven de 5000 toeren voelt het alsof de motor afneemt en vermogen verliest. In de lage versnellingen haalt hij 8000 toeren, maar in de 5e versnelling komt hij niet boven de 6000 toeren. Iemand een idee?
HELP GRAAG...