Hallo forumleden,
Er is iets heel vreemds gebeurd met mijn Sport. Een paar dagen geleden was ik onderweg naar mijn werk en het stuur begon plotseling te stroef te lopen. Ik heb er niet veel aandacht aan besteed, omdat ik dacht dat de stuurbekrachtigingspomp kapot was. Gisteren ging het waarschuwingslampje voor het opwarmen van de motor branden, de ventilator sloeg niet aan en de cilinderkoppakking was gesprongen. Daarna bleef de auto wel draaien als ik hem startte, maar hij maakte wel wat valse ploppende of terugslaande geluiden.
Dit probleem is nu opgelost, aangezien het een kabel was die loskwam van de pluspool van de accu en een probleem veroorzaakte. Tot mijn verbazing heb ik de motor gedemonteerd en een nieuwe cilinderkoppakking, distributieriem en al het andere erin gezet. Nu start de motor, maar blijft niet draaien. Om hem draaiende te houden, moet je gas geven en hij maakt heel valse ploppende geluiden. Zodra je het gas loslaat, slaat hij af.
Voordat ik de auto demonteerde, heb ik alle zekeringen en relais gecontroleerd; ze zijn allemaal in orde. (Ik mis alleen die onder de regeleenheid.)
- Ik heb de bobine vervangen door een andere die ik al heb, en dat is niet het probleem, want hij blijft hetzelfde.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Hoe kan ik de spanning op de bobine controleren met behulp van de 4-pins of 4-draads connector?
Ik kijk uit naar uw antwoord en alvast bedankt.
Peugeot 106 Sport, 1.4, 2003 (KFW-motor).