Zoek MDM

Bulletin

CITROEN C3 KOPPELING SLIJPT, NIEUWE SCHIJF BEVLEKT MET OLIE

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 8 maanden geleden #53945 door handmatig-mechanisch
Hallo, ongeveer 3 maanden geleden heb ik de koppelingsset gemonteerd, het probleem dat ik had was dat hij slipte, vooral op heuvels en bij hoge snelheden. Hij maakte wel toeren maar had geen vermogen. Een zogenaamde monteur heeft hem vervangen, omdat ik niet naar een garage ben geweest. Toen ik de schijf verwijderde zat die vol olie, dus hebben we de krukaskeerring vervangen. Toen hij een paar dagen later weer in elkaar zat, merkte ik hetzelfde probleem opnieuw op, maar deze keer rook ik een vreemde geur toen hij slipte. Ik ontdekte dat het naar olie rook. Ik slaagde er net in de zogenaamde monteur te overtuigen, want hij bleef me aan het lijntje houden en zei dat het probleem niet bij de koppeling lag, dat hij die had gerepareerd. Nu is hij ervan overtuigd dat het probleem bij de versnellingsbak lag en dat die vervangen moest worden. Natuurlijk moest ik € 400 betalen voor de reparatie, maar op dit moment heb ik nog niets betaald, want de koppeling blijft slippen en heeft dezelfde geur.

Ik denk dat hij iets verkeerd doet, een keerring die niet verandert, ik weet het niet.
Laten we eens kijken of iemand mij kan begeleiden.

Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 8 maanden geleden #53946 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboek-monteurs op het onderwerp: CITROEN C3 KOPPELING SLIJPT, NIEUWE SCHIJF VERVLEKT MET OLIE
Hallo, uit uw beschrijving blijkt dat de storing de pakkingbus of de hydraulische afdichting op de hoofdas van de versnellingsbak is. De sterke geur die u ruikt, komt van de versnellingsbakolie, die vergelijkbaar is met olie. Helaas had die zogenaamde monteur niet de benodigde kennis om uw probleem vanaf het begin op te lossen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 8 maanden geleden - 5 jaar en 8 maanden geleden #53964 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboek-monteurs op het onderwerp: CITROEN C3 KOPPELING SLIJPT, NIEUWE SCHIJF VERVLEKT MET OLIE
Bedankt vriend voor je reactie. Een week geleden sprak ik met de man die mijn koppeling en ook de versnellingsbak had vervangen. Ik vertelde hem dat het nog steeds hetzelfde rook. Hij zei dat ik het moest blijven testen. Zo nu en dan kijk ik onder de auto voor het geval de versnellingsbak lekt. De laatste keer lekte er remvloeistof uit de koppelingshoofdcilinder, die ik overigens heb vervangen. Uiteindelijk denk ik dat de geur verdwenen is. Nu ruikt het naar de koppeling. Ik heb de test gedaan met de handrem erop en de tweede versnelling ingeschakeld, maar de auto had moeite met afslaan.

Ik heb op YouTube wat koppelingsvideo's bekeken van een monteur (Daniel Paul) en hij legde alle problemen uit die kunnen optreden bij het monteren van een koppeling. Een van de problemen die hij noemde, ging over de vork en een pen die vervangen waren. Zou dat het geval kunnen zijn? Ik weet het niet. De koppelingsset is ongeveer drie maanden geleden vervangen. Natuurlijk was de plaat die schoongemaakt moest worden, en volgens wat ze me vertelden was er geen probleem.

Groeten
Laatst bewerkt: 5 jaar 8 maanden geleden door .