Hallo! Ik heb een Seat Ibiza uit 1991 en ik probeer het oliepeil van de transmissie te controleren. Op
systemporsche.blogspot.com/ vond ik de handleidingen die me vertellen hoe ik het niveau moet controleren. In principe moet ik de schroef van de achteruitversnellingskabel losdraaien en kijken of hij druppelt, spuit of helemaal niet naar buiten komt. Vervolgens krijg ik de melding dat je de olie via de "vuldop" moet bijvullen om het niveau te verhogen, maar ik weet niet welke. Ik neem aan dat het een andere dop is dan de motoroliedop.
Ik vond een soort rubberen plug met markeringen van 0°, 5° en 10° aan de zijkant. Ik neem aan dat het deze niet is, want er is geen enkele indicatie dat er ooit olie in heeft gezeten.
De reden dat ik het wil controleren, is omdat ik een paar druppels olie via de schakelbalg heb laten lekken, waarna het lek verdween. Ik wil het niveau weten.
Volgens de handleiding moet de olie, beginnend met chassisnummer 9703472, tot aan de vuldop worden bijgevuld. Dit is bij mij het geval, aangezien mijn chassisnummer 980xxxx is.
Ik heb foto's bijgevoegd van de rubberen plug en de achteruitrijkabel die naar de transmissieschroef loopt, die ik moet demonteren om het niveau te controleren.
Hoe vul ik de transmissie bij?