Zoek MDM

Bulletin

Stoplamp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4593 door handmatig-mechanisch
Stoplamp Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo aan alle gebruikers van deze fantastische site. Ik ben nieuw hier en heb een verzoek: kan iemand me een handleiding geven of me vertellen hoe ik het lampje van het achterremlicht op een Suzuki GSXR 600 uit 1998 moet monteren? Ik heb het over dit onderdeel dat het achterlicht laat branden tijdens het remmen. Ik heb het momenteel direct aangesloten en ik heb dit onderdeel al, maar ik weet niet precies waar het hoort of hoe het moet. Ik hoop dat u me kunt helpen en ik waardeer uw waardevolle hulp alvast.

Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4687 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stoplamp
Normaal gesproken bevindt de remlichtschakelaar op motorfietsen zich op de voorremhendel zelf, naast het remvloeistofreservoir. Er zou een onderdeel met twee dunne draden in de hendelbehuizing moeten zitten.

Bij de achterrem is de remschakelaar meestal aan de remhendel bevestigd, dus je trekt de schakelaar door een dunne veer of drukt hem in wanneer je op de remhendel trapt. Zoek de schakelaar rond de hendel, want die hoeft niet ver weg te zitten.

Een ander systeem dat op sommige motorfietsen wordt gebruikt, is om de schakelaar op het uiteinde van de achterrempomp te plaatsen, zodat deze wordt geactiveerd door hydraulische druk wanneer je op de remhendel trapt. In dat geval zou de pomp een schroefdraadstuk moeten hebben waar twee dunne draden uitkomen.

Met vriendelijke groet, en ik hoop dat dit nuttig was.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4697 door handmatig-mechanisch
Maar de achterrem is hydraulisch of mechanisch. Als hij hydraulisch is, zou hij in de rempomp kunnen zitten, zoals bij Harleys, en als hij mechanisch is, zit hij in de pedaalslag. "IK DENK"

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4709 door handmatig-mechanisch
De achterrem van de GSX-R is hydraulisch, maar soms wordt de remlichtschakelaar niet geactiveerd door hydraulische druk, maar door beweging van de remhendel, zoals bijvoorbeeld bij sommige quads het geval is.

Hoe dan ook, ik heb wat rondgevraagd en me is verteld dat de schakelaar vrijwel zeker in de hoofdremcilinder van de achterrem zit.

Met vriendelijke groet.