Zoek MDM

Bulletin

Probleem. Gebarsten voorruit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 9 maanden geleden - 6 jaar en 9 maanden geleden #53500 door handmatig-mechanisch
Probleem: Gebarsten voorruit. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

Ik vond de voorruit van de auto met een paar scheuren in de bovenhoek aan de bestuurderskant.
Op YouTube zie ik tutorials van mensen die hars aanbrengen, maar bij Carglass vertellen ze me dat ze het moeten vervangen en dat reparatie alleen is toegestaan bij specifieke beschadigingen, niet bij scheuren.
Wat denk je? Ik wil graag weten of er een manier is om te voorkomen dat deze scheuren zich uitbreiden.
Laatst bewerkt: 6 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 9 maanden geleden #53501 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp : Probleem: Gebarsten voorruit.
Hoi Zen00, het is te repareren, maar de effectiviteit is vrij beperkt. Volgens de foto die je laat zien, is het een vrij grote scheur, en je zou nog steeds naar een professional moeten gaan. Het zou een schok zijn als ze hem met hars zouden vullen, maar als het een scheur is, moeten ze (simpel gezegd) boren aan het uiteinde van de scheur zodat het niet blijft vloeien, en dan injecteren ze de hars voor de reparatie. Het is meestal duur omdat ze de reparatiekosten in rekening brengen op basis van het aantal centimeters scheur dat ze repareren, en ze kunnen de reparatie niet garanderen. Naar mijn mening zou ik het vervangen; gezien het type en de lengte van de scheur zou het repareren ervan vandaag een hele klus zijn, om nog maar te zwijgen van de problemen die je bij de APK kunt krijgen. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.