Hallo collega's, ik heb een Altea met een 1.9 TDI BXE-motor in de werkplaats staan die me verveelt. Ik heb deze verdomde auto al dagen en ik kan de storing nog steeds niet vinden.
Nou, het blijkt dat de klant bij mij komt met het probleem dat de auto afslaat op de weg en dan weer makkelijk start.
Nou, de toerentalsensor staat in het geheugen en we vervangen hem, maar er blijft niets hetzelfde. We vervangen de nokkenassensor en hetzelfde gebeurt. Het vreemde is dat naarmate we blijven proberen, de storing steeds vaker optreedt (het is alsof de oorzaak van de storing erger wordt). Het is niet eens nodig om ermee te rijden om hem te stoppen.
Nou, hoewel hij blijft afslaan in de werkplaats, registreert hij geen storingen, zelfs niet na controle met VAG-com. We hebben ook de injectorkabels vervangen en alles is nog steeds hetzelfde. Oh, de gegevens zijn in alle opzichten perfect,
om het samen te vatten: op dit punt start je die verdomde auto en hij is misschien perfect, dan begint hij te haperen alsof er een injector kapot is, maar je geeft hem wat gas en dan gaat het even goed, andere keren start je hem koud en loopt hij perfect tot hij op temperatuur is en slaat hij af, maar niet voordat hij begint te haperen, net als de injectoren. Als hij warm is, gebeurt dit altijd.
Wat ik heb gemerkt, is dat als je hem laat accelereren als hij warm is, hij niet stopt, hoewel hij wel kapotgaat. Als je hem laat draaien als hij warm is, stopt hij zodra hij begint te haperen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het de regeleenheid is, maar zelfs met een ventilator om hem koel te houden, doet hij hetzelfde.
Laten we eens kijken of iemand me kan helpen of me een tip kan geven, alsjeblieft.
Bedankt, vrienden en collega's.