Zoek MDM

Bulletin

Rover verbrandt spoel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 11 maanden geleden #53384 door handmatig-mechanisch
Rover-spoel brandt Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb problemen met een Rover. De injectoren pulseren, maar er is geen vonk. Bovendien wordt de bobine te heet, en als ik de voeding controleer, krijgt hij accuspanning en is de puls permanent negatief. Ik denk dat dat de reden is waarom hij geen vonk genereert en de bobine oververhit raakt. Ik zou het op prijs stellen als iemand me wat advies kan geven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 11 maanden geleden #53386 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het probleem met de doorbrandende bobine van Rover
Hallo, je vermeldt niet uit welk jaar de Rover komt, maar het is meestal de CKP-sensor (krukaspositiesensor). Deze stuurt het vonksignaal naar de computer (CPU) en van daaruit gaat het signaal naar de bobine. Controleer de betrokken circuits; er is waarschijnlijk kortsluiting naar min.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 11 maanden geleden #53393 door handmatig-mechanisch
Voer de controles uit die Marcorvett aangeeft. Als dat klopt, kun je de bobine controleren. Deze wordt meestal heet, vooral als het contact in het contact blijft (dashboardverlichting aan). Deze mag niet overmatig heet worden. Het is raadzaam om een componenttest uit te voeren door de weerstand van de bobine te controleren met een multitester. Primaire 0,6 ohm en secundaire 17 ohm. Dit zijn referentiewaarden van een Chevy Corsa, maar ze zouden dicht bij deze waarden moeten liggen.
De bobines worden ook heet wanneer de bedrading en/of bougies te veel weerstand hebben. Dit zorgt ervoor dat de primaire laadtijd toeneemt en er temperatuur ontstaat.
Probeer het met bougies zonder weerstand, zoals Champion 9yc, maar controleer eerst wat de CKP in het bericht aan het begin zegt.
Succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 10 maanden geleden #53419 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Ik heb gedaan wat je me vertelde, maar mijn vraag is: waarom heb ik een permanente min? Ik heb de ECU losgekoppeld en er is geen aarding, dus er is geen kortsluiting in de bedrading, dus ik ben tot de conclusie gekomen dat het probleem bij de ECU ligt. Als je een ander idee hebt, hoor ik het graag. De Rover is 99 416, ja.