Zoek MDM

Bulletin

Mijn auto rijdt op 3 cilinders.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar 1 week geleden #52714 door handmatig-mechanisch
Mijn auto loopt op drie cilinders. Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond,
ik ben hier om u over mijn probleem te vertellen. Het bleek dat er een slang lekte, een beetje hydraulische vloeistof, dus ik besloot die te vervangen.
Het reservoir bevindt zich boven de versnellingsbak, en toen ik de slang verwijderde, morste er wat vloeistof op een deel van de versnellingsbak. Ik heb er echter verder niet veel aandacht aan besteed.
Nadat ik de klus had geklaard en de auto weer had gestart, leek de motor op drie cilinders te draaien.
Ik moet even benadrukken dat de auto vóór de vervanging op tien cilinders draaide.
Ik controleerde welke cilinders haperden, en toen ik de bougiedoppen verwijderde, leken er twee haperingen te vertonen. Ik kon echter bevestigen dat er een vonk in de doppen zat. Ik ging ervan uit dat het de bougies zouden kunnen zijn, dus ik heb ze vervangen, maar het werkte niet, want ze bleven haperen.

Was het niet logisch dat als de vonk de bougies bereikte, de cilinders niet zouden ontsteken?

Na het uitlezen heb ik de magnetische sensor verwijderd en zag dat hij een beetje olieachtig was (van de hydraulische vloeistof), dus ik heb hem schoongemaakt, maar de motor bleef haperen.

Ik weet niet wat het probleem is. Kan iemand me helpen?

In mijn onwetendheid vraag ik... is het mogelijk dat de behuizing van het vliegwiel, waar de magnetische opnemer in zit, vervuild is geraakt met vloeistof, waardoor de storing is ontstaan?

Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar 1 week geleden #52715 door handmatig-mechanisch
Antwoord van een monteur op dit onderwerp: mijn auto rijdt op drie cilinders.
Hallo, wat voor auto is het? Aangezien je niet hebt aangegeven of hij elektronische injectie of een carburateur heeft, kan ik je helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 dagen geleden #52718 door handmatig-mechanisch
Antwoord van een monteur op dit onderwerp: mijn auto rijdt op drie cilinders.
Hallo, de sensor is mogelijk nat geworden of er is vloeistof in gekomen en is beschadigd. Controleer het signaal met een oscilloscoop. Is het inductief of Hall?