Zoek MDM

Bulletin

Mitsubishi Eclipse 2006 handgeschakelde transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar 1 maand geleden - 8 jaar 1 maand geleden #52640 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen allemaal, kunnen jullie mij helpen met deze vraag?

Ik heb een Eclipse uit 2006 gekocht met handgeschakelde versnellingsbak, waarbij er een geluid te horen was als ik de koppeling inschakelde. De verkoper vertelde me dat het het rondsel was. Die was vervangen, net als de olie die in de gebruiksaanwijzing van de auto stond. Het geluid bleef echter aanhouden. De monteur raadde me aan om de transmissie te verlagen en op te sturen ter controle. Het bleek dat ze de kroon en een aantal tandwielen hadden vervangen. Let wel, ze hadden in dit geval waarschijnlijk niet de olie bijgevuld die in de gebruiksaanwijzing stond. Hierna verdween het geluid. Dat was ongeveer 2 jaar geleden. Ongeveer 1 jaar geleden ontstond er een storing die ik omschrijf als de transmissie of koppeling die ging slingeren bij het bergop rijden en de auto had meer kracht nodig om hem omhoog te krijgen. Dit gebeurde in de 5e versnelling bij 2500 toeren per minuut, maar na verloop van tijd werd het erger. Ik bracht de auto naar een andere monteur die me vertelde dat ik de koppeling en een keerring moest vervangen, omdat er transmissieolie in het koppelingsgedeelte zat. Hij gaf aan dat de transmissieolie de koppeling nat had gemaakt en dat dit ervoor zorgde dat de koppeling ging slippen. Die is vervangen, maar dat duurde niet langer dan 2 maanden en toen kwam de storing terug.

Omdat u weet dat de bahjar en het controleren van de transmissie aanzienlijke kosten met zich meebrengen, zou ik u willen vragen:

Bent u van mening dat de kosten die ik moet maken, bestaan uit de aanschaf van een nieuwe transmissie?
Bent u van mening dat ik de transmissie opnieuw ter reparatie moet aanbieden en zo ja, moet ik dan een nieuwe koppeling krijgen, aangezien de oude mogelijk transmissieolie bevat?
Of is het misschien een olieverversing of iets dat makkelijker te repareren is, of is er een manier om echt een diagnose te stellen om te weten wat de oorzaak van het probleem is...

Volgens wat ik u heb beschreven, sta ik tot uw dienst als u vragen heeft.

Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: 8 jaar 1 maand geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.