Zoek MDM

Bulletin

Ik heb problemen met het cobra-alarm

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4530 door handmatig-mechanisch
Ik heb problemen met het cobra-alarm. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een Citroën Xsara Coupé uit 2000 met een Cobra-alarm, en vandaag kan ik het niet uitschakelen met de afstandsbediening. Ik heb de batterijen vervangen, maar het werkt nog steeds niet. Het alarm heeft geen noodstopschakelaar, dus ik kon wel rijden, maar het wordt geactiveerd door de bewegingssensor. Kan iemand me helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4569 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb problemen met mijn Cobra-alarm
Hallo, mijn advies is om het alarm te deactiveren met de sleutel die in de sirene past en op zoek te gaan naar een ander type alarm.
Ik weet dat dit advies niet voor jou geldt, maar op basis van mijn ervaring met deze alarmen, vervang ik het uiteindelijk omdat de reparatie duurder is dan het installeren van een nieuw alarm van een ander merk.
Ik wou dat ik je beter kon helpen.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4587 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb problemen met mijn Cobra-alarm
Nou, allereerst bedankt dat je me probeerde te helpen. De waarheid is dat ik het probleem al heb opgelost. Het was een desynchronisatie van het signaal van de bediening. Dit is opgelost door beide knoppen op deze bediening tegelijkertijd in te drukken totdat het rode lampje op de bediening zelf blijft knipperen wanneer je op de bediening drukt om het alarm uit en aan te zetten. Vervolgens druk je alleen op de grote knop (die waarmee je het alarm uit en aan zet) en is de bediening gesynchroniseerd. Dit specifieke Cobra-alarm heeft geen sleutel, of ik heb er geen (de auto is tweedehands), maar ik snap wat je bedoelt. Na het bellen met installatiewerkplaatsen vertelden ze me dat ze ofwel niet meer met Cobra werken, ofwel dat ik de auto naar hen toe moest brengen. Ik vond de oplossing op een ander internetforum, een over campers, meen ik... maar zoals ik al zei, toch bedankt.