Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Ford Focus uit 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4562 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Ford Focus uit 2002
Fers bijdrage is goed, maar zal niet werken voor jouw model. Het systeem is heel anders op de Focus uit 2004.
De kabels waar ik het over heb, zijn de twee CAN-BUS-kabels, die met elkaar verweven zijn en meestal respectievelijk groen en bruin zijn.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4601 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Ford Focus uit 2002
Blijkbaar is de Focus uit 2000. Ik heb de radiocassette gedemonteerd en er zitten twee losse connectoren in, elk met drie draden, en elke draad is tweekleurig. Ik heb de weerstand tussen twee draden geplaatst die bruin en groen waren met andere kleuren, omdat de andere draden geen van beide kleuren hadden. Het probleem is dat de storing zich niet altijd manifesteert; soms verschijnt hij bij het starten, soms nadat je een tijdje hebt gereden en lijkt hij gewoon te komen, en dan verdwijnt hij weer. Maar hetzelfde gebeurt altijd: de wijzers gaan plotseling op en neer, het motorlampje brandt en het digitale display geeft niets aan.
Laten we hopen dat de weerstand goed vastzit en dat het probleem daarmee is opgelost.
Hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4650 door handmatig-mechanisch
Ik heb hem opengemaakt en de kabels zijn tweekleurig en er zijn er 6. Ik heb de weerstand tussen de 2 kabels met de groene en de bruine kleur gezet, maar dat lost het probleem niet op.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4652 door handmatig-mechanisch
Hoi, maat.

Die weerstand is niet handig, want het gaat om het vorige Focus-model dat je noemde.
In deze auto heeft de radio een 7-polige connector. De zwart-oranje draad die naar pin 5 gaat, moet worden verwijderd, want dat is de draad die de snelheidsinformatie van de GEM-module doorgeeft.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4656 door handmatig-mechanisch
En hoe kan ik het opzeggen? Er zijn twee verschillende connectoren. De draden zijn nergens aangesloten.
Elke connector heeft drie tweekleurige draden.
Volgens wat je zegt, is één van die draden zwart en oranje?
Hoe kan ik het opzeggen?
Heel erg bedankt voor je snelle reactie.