Nou, ik zal je vertellen, ik had een probleem: als ik mijn auto in zijn vrij liet staan terwijl ik op de snelweg reed, bleef de auto bij stoplichten en andere stoplichten steken op 1500 toeren per minuut en zakte hij heel langzaam naar beneden. Het vreemde is dat hij dat niet deed als hij geparkeerd stond, zelfs als hij aan stond. Je gaf gas en dan zakte hij weer normaal naar beneden. Je moest hem laten draaien om het probleem te zien. Ik bracht hem naar de garage en het enige wat de monteur deed, was de schroef verdraaien die ik je op de afbeelding laat zien.
en het probleem was opgelost, hij bleef niet meer versneld en werkte nu goed. Het probleem dat ontstond door het aanraken van die schroef was dat als ik hem 's ochtends aanzette of als hij een lange tijd uit stond, het toerental terugliep tot 500 en hij uitsloeg bij het opwarmen. Dat probleem heb ik nu niet meer. Als ik hem nu regel op 1000 toeren per minuut als hij koud is, gaat hij alleen omhoog tot 1500 en zakt hij weer naar 1000 en blijft hij zo tot hij opwarmt. De IAC-klep is nieuw, samen met de MAF- en TP-sensor. Mijn vraag is dus of dat onderdeel kapot kan zijn of dat de schroef al lekt en meer lucht laat passeren dan nodig is. Daarom gaat hij zo moeilijk naar 1000 toeren per minuut. Wat deze auto altijd heeft gehad, is dat hij 's ochtends alleen accelereerde als hij koud was. Daarom heb ik op advies van de monteur de sensor vervangen, maar dat loste het probleem niet op. Ik heb bijna 500 dollar uitgegeven aan arbeid en sensoren voor niets. Kan iemand me een idee geven van wat die schroef intern doet? Ik denk dat het een O-ring of Valero zal zijn die de lucht afsnijdt of op een of andere manier reguleert, zoals carburateurs?