Zoek MDM

Bulletin

Acceleratieproblemen met de Hyundai Accent

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #51974 door handmatig-mechanisch
Nou, ik zal je vertellen, ik had een probleem: als ik mijn auto in zijn vrij liet staan terwijl ik op de snelweg reed, bleef de auto bij stoplichten en andere stoplichten steken op 1500 toeren per minuut en zakte hij heel langzaam naar beneden. Het vreemde is dat hij dat niet deed als hij geparkeerd stond, zelfs als hij aan stond. Je gaf gas en dan zakte hij weer normaal naar beneden. Je moest hem laten draaien om het probleem te zien. Ik bracht hem naar de garage en het enige wat de monteur deed, was de schroef verdraaien die ik je op de afbeelding laat zien.
en het probleem was opgelost, hij bleef niet meer versneld en werkte nu goed. Het probleem dat ontstond door het aanraken van die schroef was dat als ik hem 's ochtends aanzette of als hij een lange tijd uit stond, het toerental terugliep tot 500 en hij uitsloeg bij het opwarmen. Dat probleem heb ik nu niet meer. Als ik hem nu regel op 1000 toeren per minuut als hij koud is, gaat hij alleen omhoog tot 1500 en zakt hij weer naar 1000 en blijft hij zo tot hij opwarmt. De IAC-klep is nieuw, samen met de MAF- en TP-sensor. Mijn vraag is dus of dat onderdeel kapot kan zijn of dat de schroef al lekt en meer lucht laat passeren dan nodig is. Daarom gaat hij zo moeilijk naar 1000 toeren per minuut. Wat deze auto altijd heeft gehad, is dat hij 's ochtends alleen accelereerde als hij koud was. Daarom heb ik op advies van de monteur de sensor vervangen, maar dat loste het probleem niet op. Ik heb bijna 500 dollar uitgegeven aan arbeid en sensoren voor niets. Kan iemand me een idee geven van wat die schroef intern doet? Ik denk dat het een O-ring of Valero zal zijn die de lucht afsnijdt of op een of andere manier reguleert, zoals carburateurs?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #51978 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp acceleratieproblemen van de Hyundai Accent
Hoi johan45, die schroef lijkt niets meer te zijn dan het stoppen van de vlinder (omdat hij geen interne luchtdoorgang lijkt te hebben), vergelijkbaar met de carburateur in de vlinderafstelling (niet de CO-naaldschroef). Regelt het stationair toerental bij warme motor tot het toerental dat de fabrikant aangeeft, maar controleer eerst of er geen luchtinlaten in het inlaatspruitstuk-cilinderkop, in de vlinderkast naar het spruitstuk, scheuren in de vacuümbuizen of in de remvacuümpomp, enz. zitten. Een apart probleem is dat wanneer je gas geeft (vooral als je flink gas geeft) totdat de hoeveelheid injectie stabiliseert, er een paar momenten zijn waarop het stationair toerental hoog blijft en langzaam daalt... als je merkt, zoals je zegt wanneer je parkeert, gebeurt dit niet. De motor draait sneller als hij koud is en vertraagt omdat de temperatuursensor als automatische starter werkt en de injectiehoeveelheid varieert naarmate de motor opwarmt. Daarom moet je hem afstellen als hij warm is. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #51982 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp acceleratieproblemen van de Hyundai Accent
Ja, bedankt voor je observaties, Ismael. Kijk, ze hebben er een rookmachine op gezet om de lekken te bekijken en er is niets waargenomen met betrekking tot accelereren en vertragen. Het gebeurt alleen 's ochtends als het kouder is, de rest van de dag doet hij het niet. Ik heb overwogen om de PCV-klep te vervangen omdat die vuil was en ik ook een olielek in het carter heb. Ik ging ervan uit dat de PCV-klep de luchtdruk niet afgaf, want toen ik hem kocht, moest ik hem opnieuw afdichten omdat hij overal olie lekte. Het probleem is dat na het vervangen van de borgringen en de afdichting de richtingsregeling zo bleef, hoewel hij 's ochtends altijd accelereerde en vertraagde. Nu wil ik zien hoe ik dat kan oplossen, want als ik hem nu niet laat accelereren, slaat hij af. Ik moet het ongeveer 2 minuten op gas houden om het te stabiliseren en zoals het nu is, is het gas 2 minuten op 1500 toeren per minuut versnellen nogal een verspilling van benzine voordat ik het huis verlaat, daarom wil ik het uitroeien zonder te zeggen dat het niet normaal is, maar ik raak door mijn opties heen, daarom heb ik hulp gevraagd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52061 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedenavond. Volgens wat ik in het vorige gesprek las, en ik wil het graag een beetje proberen te begrijpen, is er een probleem met de stationairregeling bij normale bedrijfstemperaturen. Dit alles voordat ze de stelschroef van de gasklepstop vervingen, die alleen dient als stop voor de TP-sensor en de nulstand. Ik denk dat het te wijten kan zijn aan de afstelling van de automatische transmissie op de motor. Hoe wordt de acceleratie overgebracht op de automatische transmissie?
Ik wacht op een antwoord.