Zoek MDM

Bulletin

VASTGEPLAATSTE DEUR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4503 door handmatig-mechanisch
VASTGEPLAATSTE DEUR Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo goedemiddag, ik heb een probleem met de linker achterdeur van mijn Volkswagen Passat uit '97.

Het bleek dat de raamopener van die deur niet goed werkte en de centrale vergrendeling deed het ook niet. Ik moest de grendel met mijn vinger naar beneden halen.

Nou ja, ik heb het zelf gerepareerd met onderdelen van de sloop, maar om die onderdelen te vervangen moest ik het slot en het raam demonteren... het probleem is dat ik een klein staalkabeltje moest losmaken dat naar de buitenkruk loopt.
Nadat ik alles in elkaar had gezet en werkend had gekregen, opende ik de deur twee of drie keer van buitenaf totdat ik een klik hoorde, hahaha. De kabel was losgeraakt van de buitenkruk en ik, de slimmerik, zei: ik ga hem van binnenuit openen, maar hahaha. Het kinderslot was geactiveerd en kan alleen worden gedeactiveerd door de deur te openen. HAHAHAHA wat een enorme ellende! Nu gaat de deur niet meer open van binnen of van buiten, en ik heb al geprobeerd om bruut te zijn om het paneel te verwijderen, maar er is geen manier om hem te openen omdat hij aan de deur vastzit.

CONCLUSIE:

Na veel vechten en het breken van het paneel, gaat de deur niet meer open van buiten of van binnen. Ik lach niet meer zo hard, hahaha.

Ik heb een lokale dief gebeld en hij zegt dat het onmogelijk is om hem te openen zonder het slot te breken.
Kan iemand me een oplossing geven voor dit probleem?
Bij de officiële winkel zullen ze me zeker een fortuin vragen. Een buurman van mij is een autoschadehersteller en wil het slot breken, wat ik nog minder grappig vind, hahaha. En dan bedenk ik me dat ik de krukbekleding moet verwijderen en in het stuk moet boren dat eraf komt om het slot te demonteren. Met een tang de kabel pakken en trekken, dan zou hij open moeten gaan.

Is er een minder voor de hand liggende oplossing dan de vorige?

Hartelijk dank allemaal en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4671 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: VASTZITTENDE DEUR
O jee!! Wat een rotzooi heb je jezelf bezorgd!

We hebben het over de achterdeur, en je zegt dat het binnenpaneel niet verwijderd kan worden? Zelfs niet door de achterbank te verwijderen?

Probeer eens alles wat je nodig hebt aan de binnenkant kapot te maken. Het is immers goedkoper en makkelijker aan de binnenkant dan aan de buitenkant. Een deurpaneel van de sloop terugplaatsen is niet hetzelfde als een hele deur van de sloop terugplaatsen. (Afgezien van de kleur, de staat van de deur, bla bla bla, en de prijs is ook niet hetzelfde.)

Breek het binnenpaneel indien nodig, maar doe wat je moet doen van binnenuit. Omdat het paneel weg is, zijn het kinderslot en het deurkrukmechanisme van binnenuit bereikbaar.

Met vriendelijke groet, en WAT EEN PLEZIER!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4681 door handmatig-mechanisch
De beste manier om hem te openen is door de binnenste hendel te breken, bij de kabel te komen en eraan te trekken. Laat bij het terugplaatsen van de buitenste hendel wat ruimte over voor de kabel, anders gebeurt hetzelfde als wat jou is overkomen. Dit geldt voor alle VAG-modellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4698 door handmatig-mechanisch
Vergeet niet dat het kinderslot erop staat. Probeer bij het demonteren van de deur het slot te bereiken om het te ontgrendelen of probeer de hendel te bereiken die de deurknop bedient om de deur te openen. Verwijder alle interne accessoires, handgrepen en al het andere, en als ik me niet vergis, komt de afdekking eraf door hem omhoog te trekken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4705 door handmatig-mechanisch
Het komt bij me op, in plaats van alles kapot te maken, wat autodieven doen om deuren te openen: de raamrubber verwijderen, of zoals ze het op sommige plaatsen noemen, de ruitenwisser. Die komt er heel makkelijk af en probeer via de opening die overblijft, met een lange schroevendraaier of een platte koevoet en een zaklamp, de kleine hendel te manipuleren die het slot activeert. Om een idee te krijgen van hoe het mechanisme werkt, verwijder je het paneel van de andere deur en zo bepaal je de beste manier om het te openen. Maar pas op, de andere deur zal ook op je in het slot vallen, hahaha.