Hallo goedemiddag, ik heb een probleem met de linker achterdeur van mijn Volkswagen Passat uit '97.
Het bleek dat de raamopener van die deur niet goed werkte en de centrale vergrendeling deed het ook niet. Ik moest de grendel met mijn vinger naar beneden halen.
Nou ja, ik heb het zelf gerepareerd met onderdelen van de sloop, maar om die onderdelen te vervangen moest ik het slot en het raam demonteren... het probleem is dat ik een klein staalkabeltje moest losmaken dat naar de buitenkruk loopt.
Nadat ik alles in elkaar had gezet en werkend had gekregen, opende ik de deur twee of drie keer van buitenaf totdat ik een klik hoorde, hahaha. De kabel was losgeraakt van de buitenkruk en ik, de slimmerik, zei: ik ga hem van binnenuit openen, maar hahaha. Het kinderslot was geactiveerd en kan alleen worden gedeactiveerd door de deur te openen. HAHAHAHA wat een enorme ellende! Nu gaat de deur niet meer open van binnen of van buiten, en ik heb al geprobeerd om bruut te zijn om het paneel te verwijderen, maar er is geen manier om hem te openen omdat hij aan de deur vastzit.
CONCLUSIE:
Na veel vechten en het breken van het paneel, gaat de deur niet meer open van buiten of van binnen. Ik lach niet meer zo hard, hahaha.
Ik heb een lokale dief gebeld en hij zegt dat het onmogelijk is om hem te openen zonder het slot te breken.
Kan iemand me een oplossing geven voor dit probleem?
Bij de officiële winkel zullen ze me zeker een fortuin vragen. Een buurman van mij is een autoschadehersteller en wil het slot breken, wat ik nog minder grappig vind, hahaha. En dan bedenk ik me dat ik de krukbekleding moet verwijderen en in het stuk moet boren dat eraf komt om het slot te demonteren. Met een tang de kabel pakken en trekken, dan zou hij open moeten gaan.
Is er een minder voor de hand liggende oplossing dan de vorige?
Hartelijk dank allemaal en met vriendelijke groet.