Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum en ik zal mezelf even voorstellen. Haha
, mijn naam is Armando en ik hoop dat ik geaccepteerd word in deze community. Ik sta voor alles klaar als ik kan helpen.
Ik heb een Isuzu Trooper uit 1996 met een 3.2-motor. Dat is hetzelfde als de Rodeo. Het eerste probleem dat ik heb, is dat ik 's ochtends, of soms, als het niet per se 's ochtends hoeft te zijn, de auto altijd wil starten, maar dat hij moeite heeft. Ik moet gas geven en als hij dan wel start, slaat hij meteen af als ik het gaspedaal loslaat. Als ik gas geef, blijft de auto draaien. Ik zal uitleggen dat dit soms niet altijd zo is. Soms start de auto goed bij ongeveer 1500 toeren per minuut als hij koud is en het toerental daalt als hij warm wordt.
Nog een probleem is dat als ik de auto heb opgewarmd, hij in plaats van op 1000 toeren per minuut, rond de 500 toeren per minuut draait. Ik heb gelezen dat dit onderdeel is van de IAC-klep. Ik heb hem al verwijderd, gedemonteerd en gewassen met carburateurspray. Ik heb hem weer in elkaar gezet en terug in de auto gezet. Ik heb gekeken hoe ze dat afstellen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Als ik de klep verwijder terwijl hij is aangesloten, vliegt de stang eruit (hij valt uit elkaar) als ik de schakelaar omzet.
De andere vraag die ik heb, mijn soldaat heeft net de hele motor gerepareerd (ringen, drijfstangmetalen, krukassen, waterpomp, kleprubbers, eigenlijk was de hele motor gedemonteerd, na die reparatie heb ik het gevoel dat de auto veel meer benzine verbruikt, stel je voor dat het misschien een sensor was, waar ik een bougie uit heb verwijderd om te zien of hij zwart was en nee, hij is wit, volgens mij betekent het dat hij niet verdrinkt, ik weet niet of het komt omdat de motor te strak staat of je weet het.
De andere vraag die ik heb is dat ik niet weet of de vacuümslangen echt goed zijn aangesloten, ze hebben zoiets als een zwart blikje waar een slang ontbreekt volgens de monteur die de motor heeft geïnstalleerd zegt dat dat niet nodig is, maar als ik de auto start en mijn vinger erin steek, heb ik het gevoel dat hij lucht aanzuigt, waardoor ik het gevoel heb dat er vuil in gaat komen en ik moet er beter een dop op zetten, op de bijgevoegde afbeeldingen kun je zien (ik weet niet of iemand weet hoe het is aangesloten en het me alsjeblieft kan vertellen)
Ik heb het brandstoffilter al vervangen en de auto en ik krijg fouten in de afbeeldingen die ik hieronder zal toevoegen.
Als iemand mij kan helpen, zou ik dat op prijs stellen, want we hebben geen idee. Heel erg bedankt voor alles!!!!