Zoek MDM

Bulletin

injectieproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 3 maanden geleden #51231 door handmatig-mechanisch
Injectieproblemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik heb sinds mijn aankoop een Hilux 2.5 TD uit 2006 en ik heb problemen met de brandstofinjectiecontrole. Het dashboardlampje gaat branden en de motor verliest vermogen. Ik zet de motor uit, start hem weer op en hij loopt normaal totdat het brandstofinjectiecontrolelampje weer gaat branden.
Toen ze hem de eerste keer scanden, vertoonde hij overmatige brandstoflekkage. Ze hebben de pomp schoongemaakt en de stroomregelklep vervangen, de injectoren en de rail gereinigd en het dieselfilter vervangen. Hij heeft bijna een maand gedraaid totdat hetzelfde probleem terugkwam.
Ze hebben hem opnieuw gescand en hij had hetzelfde probleem. Ze hebben de vier injectoren gekalibreerd, gerepareerd en twee van dezelfde platen vervangen. Hij heeft 15 dagen gedraaid, maar nu heeft hij hetzelfde probleem. Ze zeggen dat ik het filter moet vervangen, dat er vuil in moet circuleren, de scanner geeft een lek in het brandstofsysteem aan of zoiets, ik weet niet meer wat ik moet doen.
Als iemand me hierover advies kan geven, laat ik het ze weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 3 maanden geleden #51235 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding over het onderwerp injectieproblemen
Hoi Sergio. Het komt vaak voor dat deze systemen hogedruklekcodes weergeven (bijvoorbeeld P0093) en in het begin is dit met tussenpozen. Controleer het overdrukventiel van de brandstofrail. Dit is een mechanische klep die is aangesloten op de brandstofretourleiding. Als er een storing is, koppel dan, met draaiende motor, de slang of leiding los die het ventiel met de retourleiding verbindt. Er mag geen brandstof ontsnappen. Als er brandstof ontsnapt, is dat het drukverlies dat wordt gedetecteerd door de motorregeleenheid. Wanneer de efficiëntie bij het moduleren van de inspuitdruk afneemt, genereert het een code en beschermt het zichzelf en vooral de motor. Dit resulteert in een lagere inspuitdruk en -flow.
Ik heb mensen gezien die, na het detecteren van een storing in dat ventiel, het sluiten... ernstig risico, de ontwerpingenieurs hebben dit drukbegrenzingsventiel in de rail geplaatst om onvoorziene pieken of maximale drukken in het systeem te voorkomen die het systeem of de motor catastrofaal zouden kunnen beschadigen... het is heel delicaat om brandstof met zo'n druk en precisie op de kop van een zuiger te injecteren in een motor die werkt op basis van zelfontbranding... groeten uit Chili.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 3 maanden geleden #51242 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding over het onderwerp injectieproblemen
Hallo, uw probleem is dat de injectoren een lage doorstroming hebben. Bij reparatie worden niet alleen de platen en de derde trap vervangen, maar ook de sproeiers, die versleten zijn en dit soort storingen veroorzaken. Met vriendelijke groet.