Zoek MDM

Bulletin

CD4E-transmissiestoring in een Ford Escape uit 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50184 door handmatig-mechanisch
Hallo mede-monteurs.......Ik heb een Ford Escape uit 2002 met een automatische transmissie met 4 versnellingen. Het is de CD4E, maar hij gaat prima in de eerste en tweede versnelling, maar schakelt niet door naar de derde of vierde versnelling....en na 3000 omwentelingen knippert de O/D....en als ik terugschakel naar 2 en terug naar D, pakt hij alle versnellingen op, maar als ik stop, start hij normaal, maar weer alleen tot de tweede en wil niet veranderen....Ik heb hem al naar een diagnose gebracht en er kwam geen enkele sensor of solenoïde naar boven....hij gaf alleen deze twee codes waardoor ik nog steeds in dezelfde P0733 en P0734 zit, waarvan het enige wat hij je vertelt is dat hij niet doorschakelt naar de derde of vierde versnelling omdat er geen verband is tussen mph en rpm....de waarheid is dat ik de kabelboom al heb gecontroleerd....de pennen...ik heb de versnellingspook en de snelheidssensor vervangen....en niets....ik heb ook de metalen riem, de remblokken en de trommels gecontroleerd en alles is in orde. Nou, ik heb zelfs de kleppenkast vervangen en de solenoïdes en ze zijn allemaal prima, maar de transmissie schakelt gewoon niet... hopelijk kan iemand mij een idee geven of iets wat ik gemist heb... bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50185 door handmatig-mechanisch
HEBT U DE TANDWIELEN GECONTROLEERD OM TE ZIEN OF ZE NIET GEMARKEERD ZIJN OF OF ER EEN SLOT IN BEWEGING IS?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50187 door handmatig-mechanisch
Ja... maar alles is in orde, er is geen slijtage... morgen laat ik de computer nakijken om te kijken of hij niet gedeprogrammeerd is... en als hij in orde is, kan ik niets meer doen... bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren, maat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50188 door handmatig-mechanisch
P0733 Generieke overbrengingsverhouding 3 Onjuiste overbrengingsverhouding
P0734 Generieke overbrengingsverhouding 4 Onjuiste overbrengingsverhouding

Wanneer er bij een bepaalde snelheid een fout in de overbrengingsverhouding wordt aangegeven, is dit meestal een mechanisch defect. Heeft u de DUBBELE TROMMEL gecontroleerd? Deze trommel heeft de functie Vooruit/Direct, wat in sommige toepassingen de 3e en 4e versnelling beïnvloedt. Controleer deze trommel zeer nauwkeurig, want ze scheuren en het is erg moeilijk om de scheur te detecteren. Inspecteer ook de staat van de ZUIGERS die in deze DUBBELE TROMMEL werken.

Veel succes!
De volgende gebruiker bedankte: test 1

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50189 door handmatig-mechanisch
Bekijk ook Forward's SPRAG...