Zoek MDM

Bulletin

Clio 1.4 16v stroomproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4343 door handmatig-mechanisch
Clio 1.4 16v stroomproblemen Geplaatst door manual-mecanica
de auto had 14.800 km op de teller en was 2 jaar en 2 maanden oud. Op een dag ging het lampje van de katalysator branden en de auto had last van vermogensverlies en schokken. Ik bracht hem naar een officieel servicecentrum
omdat er een verlengde garantie op zat en binnen een uur vervingen ze twee van de bobines die naar de bougies gaan. Na 8 maanden gebeurde hetzelfde. Ik bracht de auto terug en ze vervingen de andere twee bobines. Ze konden me geen antwoord geven omdat dit al eerder is gebeurd. Ze beweerden dat het een elektronisch onderdeel was en dat het kapot zou kunnen gaan. Kan iemand van jullie me hierover commentaar geven?
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4348 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Clio 1.4 16v stroomproblemen
Goedemorgen.
De bobine(s) van een voertuig zijn elektrische componenten die tijdens gebruik worden blootgesteld aan hoge elektrische ontladingen en hoge temperaturen, wat slijtage door de belasting bevordert. In uw geval gaat het niet om slijtage van het onderdeel zelf, maar om een productiefout in de bobines van K4M-motoren (14 en 16 volt). Renault heeft een technisch werkplaatsrapport over dit probleem; de oplossing is om alle vier de bobines te vervangen door aangepaste exemplaren.
U vraagt zich misschien af waarom ze niet alle vier de bobines de eerste keer hebben vervangen. Er kunnen twee redenen zijn:
De eerste en belangrijkste is dat ze zijn vervangen omdat u een verlengde garantie hebt. Verlengde garanties zijn niet afhankelijk van Renault, maar van particuliere verzekeringsmaatschappijen, bij wie u toestemming moet vragen om werkzaamheden aan de auto uit te voeren. Als de verzekeringsmaatschappij dit niet goedkeurt, is het niet gedaan. Het wordt niet gedaan, omdat er anders geen kosten aan verbonden zijn.
Ten tweede was de monteur die de reparatie uitvoerde een idioot of een leerling, iets wat heel gebruikelijk is bij officiële dealers. Als er tien mensen in dienst zijn, heeft er maar één voldoende kennis van mechanica en elektronica; de rest zijn "olieverversers" of leerlingen.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.