Zoek MDM

Bulletin

nokkenas vastgelopen (luv 2002)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48193 door handmatig-mechanisch
nokkenas vastgelopen (luv 2002) Geplaatst door manual-mecanica
De nokkenas van mijn Luv uit 2002 zit vast en ik kan hem niet uit de nokkenashouder krijgen. Heeft u tips of trucs?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48194 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handboekmonteur op het onderwerp van een vastzittende nokkenas (Luv 2002)
Goedenavond, als je de distributieriem hebt verwijderd, positioneer de krukas dan met de wig in een hoek van ongeveer vijftien graden. Probeer na het verwijderen van alle nokkenaskappen de krukas te draaien en hij zou eraf moeten komen. Ik hoop dat het probleem hiermee is opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48195 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handboekmonteur op het onderwerp van een vastzittende nokkenas (Luv 2002)
Het punt is dat het niet uit deksels bestaat, de nokkenashouder wordt in één geheel geleverd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48204 door handmatig-mechanisch
Dit is de afbeelding... nummer 2 is de boomhouder... zoals je kunt zien, heeft deze geen afdekkingen, het is een enkel stuk, daarom is het voor mij moeilijk om het te verwijderen omdat het vastgebonden is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48218 door handmatig-mechanisch
Door de twee bouten van de flens aan het uiteinde los te draaien, zou hij eruit moeten komen, mits de cilinderkopsteun los is natuurlijk. Zo niet, dan blokkeert hij op de tuimelaars, en die komen er alleen uit als je de assteun (en daarmee) optilt. Ik heb twee GM Opels met dit systeem gehad, en het is de beste manier. Met vriendelijke groet!