Zoek MDM

Bulletin

koppelingsproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4200 door handmatig-mechanisch
Problemen met de koppeling Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met mijn Ford Fiesta uit 2006. Het koppelingspedaal gaat helemaal naar beneden. Bij de dealer vertelden ze me dat het de remblokken waren. Dat bracht me met een vraag. Ik wist niet dat de remblokken iets met de koppeling te maken hadden. Bij de dealer betaalde ik 3800 Mexicaanse pesos (ongeveer 350 dollar), en de auto is nog steeds hetzelfde. Mijn vraag is ook: zit de koppelingsvloeistofpomp aan de binnenkant van de versnellingsbak of ergens anders, zodat ik het zelf kan controleren? Als iemand me kan helpen, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4755 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: koppelingsproblemen
Als de koppeling hydraulisch is (ik geloof dat de vloeistof over het algemeen hetzelfde is als de remvloeistof), is er mogelijk een hydraulisch probleem of is het peil te laag.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4761 door handmatig-mechanisch
Het probleem moet het druklager zijn, dat hydraulisch is en met remvloeistof werkt en zich in de behuizing bevindt. Probeer het te ontluchten alsof het een rem is, met de ontluchter die zich in de behuizing bevindt waar de leiding met de vloeistof in gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4783 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken hoe het gaat. De koppeling van je auto is hydraulisch en de vloeistof die hij gebruikt is dezelfde als die van de remmen. Controleer eerst het niveau van het reservoir, als ik me goed herinner. Het reservoir is hetzelfde als de rempomp. Controleer het plastic reservoir. Komt er nog een slang uit? Zo ja, dan wordt hetzelfde reservoir gebruikt. Zo niet, dan zit er naast de pomp en de rembekrachtiger een kleiner plastic reservoir met een gele dop. Als het vloeistofniveau te laag is, dan is er sprake van een vloeistoflek. Dit kan afkomstig zijn van de hydraulische kraag. Om te controleren of het daar vandaan komt, kijk je tussen de motor en de bak. Je kunt het van onderaf zien, bij de vlek van de remvloeistof. Als dat zo is, moet je de transmissie verlagen en de kraag vervangen. Ik raad het originele merk of dat van LUK aan. Als je geen vloeistof kunt vinden, controleer dan de slang die de vloeistof naar de kraag voert. Deze is van zwart plastic en loopt onder de accu door. Het accuzuur tast de accu aan. Dit is het meest voorkomende probleem hier in Cuernavaca Mor.: de slang. De dealer verkoopt die en het is heel goedkoop. De normale levensduur van deze koppelingen is ongeveer 45.000 kilometer. Heeft u nog vragen? Neem dan contact met me op, ik help u graag verder.
:woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18408 door handmatig-mechanisch
Je bijdragen waren erg nuttig. Heel erg bedankt.