Zoek MDM

Bulletin

Megane TDI start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47694 door handmatig-mechanisch
Megane TDI start niet Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik heb een Renault Mégane uit 2000 met een TDI-dieselmotor.
Gisteren stopte hij zonder reden onderweg.
Ik kon vaststellen dat de klep van de brandstofinspuitpomp (de klep die de brandstof doorlaat) geen stroom kreeg.
Om thuis te komen, wat ongeveer 500 meter verderop was, heb ik een kabel van de pluspool van de accu naar deze klep getrokken.
De auto startte, alleen brandden de gloeibougielampjes constant. Toen ik thuiskwam en het contact uitzette, stopte hij min of meer normaal, wat me verbaasde omdat er gelijkstroom naar de afsluitklep stond. Ik
heb de zekeringen en de impactklep gecontroleerd, maar niets.
Kunt u me ideeën geven? Alles wijst op een elektrisch defect, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47699 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica Megane TDI :
Hoi jperazu, uit wat je zegt, toen ik de 12V-directvoeding aansloot, stond de stopsolenoïde van de pomp al onder spanning, maar het gloeibougielampje ging branden... daarom denk ik dat de voorgloeikast ook stroom levert aan deze solenoïde (je zult het schema moeten bekijken of deze kabel moeten volgen). Ik zou de timerkast of het relais controleren om te zien of er stroom wordt geleverd wanneer het contact aan staat en of er 12V naar de bougies gaat wanneer het lampje brandt. Ik zou ook het probleem met de contactsleutel overwegen (slechte verbinding, enz.). Ik zou ook controleren of er een algemeen relais is dat stroom levert aan de timer en de pomp. Ik zou ook de zekeringen in de motorruimte en het passagierscompartiment controleren. Laten we eens kijken wat je ons kunt vertellen. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47701 door handmatig-mechanisch
Controleer of het startonderbrekingslampje niet is gaan branden toen dit gebeurde.
Wanneer de auto stilstaat, wordt de stroom naar de brandstofpomp afgesloten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47703 door handmatig-mechanisch
Ik heb nog steeds last van het probleem. Hartelijk dank voor de reacties.
Ik heb een schema dat op mijn auto van toepassing zou kunnen zijn. Zoals je weet, zijn er veel Mégane-modellen. Vandaag heb ik geprobeerd de contactsleutel te controleren, maar dat lukte niet, dus ik ga morgen verder met zoeken.
Hartelijk dank. Suggesties zijn welkom.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47714 door handmatig-mechanisch
Hallo, volgens mij zit het probleem in de stroomtoevoer naar de regeleenheid van het voertuig via het contact dat de pompsolenoïde en de ECU van stroom voorziet. Vaak maken de kabels vals contact of blijft het relais niet hangen en bereikt de stroom niet. Wat u zegt, is dat het niet stopte toen u de kabel aansloot, te wijten was aan het elektronische gaspedaal in het pomphuis. Het sluit meestal wanneer u het contact verwijdert. Daarom merkte u dat het stoppen van de motor anders was. Met vriendelijke groet.